Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp D300?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lurch

Avslutat medlemskap
På prisjakt.nu finns två alternativ:

Hähnel HN-D300/700 for Nikon D300/700 (Batterigrepp) 1995:-
Yongnuo ND10 Battery Grip for D300/D700 (Batterigrepp) 1295:-

Någon som har erfarenhet av dessa? Får man 8 bilder/sek med dessa eller endast med Nikon original?

Det verkar följa med en fjärr till Hähnel också, det kan ju vara bra!
 
Jag har bara provat Hähnels. Det var ok, men inte mer. Ganska skönt. Dock hade jag problem med att det inte alltid ville "hitta" batterierna i det. Då fick man ta ut dem o sätta i dem igen så gick det. Lite små irriterande. Jag har gått över till Nikon nu är betydlligt mer nöjd med det.
 
Om du nu ska köpa ett 'pirat-grepp' så varför inte köpa på Ebay istället och spara en massa pengar?

Per

Jag har över huvud taget inte nämnt var jag ska handla, jag har bara frågat om två alternativ. Men dock, tack för tipset! Såg att man kan komma undan billigt.

Osclin: Tack för snabbt svar, då blir det inte Hähnel. Hatar såna där små irriterande fel...
 
Tjena,

På deras hemsida står det "För 1st EN-EL3e (i medlevererad hållare), 8st LR6 (i medlevererad hållare) alt. 1st EN-EL4 (kräver extratillbehöret BL-3)".

Enligt min instruktionsbok till D300an krävs det att man använder 8 st LR6-batterier alternativt EL4-batteriet för att få ut 8bps, EL3-batteriet räcker inte till tyvärr.

Jag köpte precis batterigrepp till min 300, toknöjd. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.