ANNONS
Annons

Batterigrepp 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

DFSOF

Avslutat medlemskap
Jag har sett någonstans att det det finns ett "batterigrepp" för 300D med plats för R6 batterier.

Är det nån som vet något om detta, eller är jag helt ute och cyklar ?

Enligt vad jag har hittat genom att söka på internet är att nedanstående batterigrepp faktisk skall klara R6 batterier.

http://www.kelkoo.se/sitesearch/go.jsp?offerId=100416013112801se948036725&orw

Men då jag inte verkligen kollat så att infon stämmer så finns det en risk att det inte gör det, men jag har ett sådant grepp hemma och skulle kunna kolla faktiskt.

På nedanstående länk så står det om just det, men det är kelkoo som säger det, hittar det inte på scandinavian.se photo eller cyberphoto.se att det skulle gå att använda R6 batterier.

http://www.kelkoo.se/b/a/ss_canon_batterigrepp_300d.html

/Marcus

Jag har et "BG-E1" till min 300D, och det går inte att stoppa in vanliga batterier i det.

Kanske med nån sorts adapter, men batterihålen är lixom formgjutna efter originalbatterierna!

För övrigt är batterigreppet ett av de bästa tillbehören du kan köpa till din 300D.

/Jocce

Det är väl bara batterigreppen till de två nya modellerna, 20D och 350D som kan hantera R6 med batterigreppet vad jag vet.

Lite funderingar. Eftersom det går att använda samma batterier i 20D och 300D, borde ju den adapter som följer med BG-E2 gå att använda i BG-E1. Greppen är ju lika som tvillingar.Och den finns ju att köpa separat som jag förstår det, kolla på cyberphoto, BG-E2.
Däremot varnar ju cyber (och andra) för att livslängden på AA-batterier inte är speciellt hög under dessa förhållanden. Men visst, som nödlösning. Själv hade jag nog hellre satsat på ett eller två "piratbatterier" extra. Kostar faktiskt inte mycket mer än batteriadaptern...
Som sagt, enbart mina egna funderingar. Har ej provat.

Det finns inga som helst möjligheter, det sitter en vägg mellan de två batterifickorna på BG-E1, där R6 insatsen skulle sitta.

Okej, då är det ju kört om man inte vill...såga.

Får nog börja köra minnesträning. Eftersom jag själv har haft ett BG-E1 funderade jag just på det med väggen, och fick för mig att den inte fanns. Är det åldern?? Neeej...

Kim, du som har koll på läget. På BG-E1 finns en liten lucka ("flärp") direkt till vänster i anslutning till batteriluckan. Den är väl sådär 5x5 mm vill jag minnas. Vet du vad den har för funktion?

Arne S skrev:
Kim, du som har koll på läget. På BG-E1 finns en liten lucka ("flärp") direkt till vänster i anslutning till batteriluckan. Den är väl sådär 5x5 mm vill jag minnas. Vet du vad den har för funktion?
Den är till för att man ska få plats med nätadapterns sladd om man använder en sån.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar