Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteriet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
Igår kväll dog kameran helt plötsligt (D50) testade batteriet från min D70s och då fungerade den! Men, efter att ha laddat upp D50 batteriet igår fungerade den perfekt, så antagligen något med batteriet, nu har det tydligen laddat ur sig under natten bara. Skumt, men det verkar vara batteriet som är knäppt i alla fall, kameran och batteriet är inte ens ett halvår gammalt och jag har laddat det kanske 4 gånger sammanlagt. Kan det ha blivit någon kortslutning i batteriet? För det fungerar ju utmärkt med batteriet från D70s:n

Någon som haft liknande problem?

Hej David! Det är inte ovanlig att batterier kann paja. En evnt. kortis i en cell, alt. fel i skyddskretsen.
Svarta får finns i de bästa familjer :) Reklamera!
/Erik J

Kolla om det måste sitta i kameran för att ladda ur sig. Då vet du om det är knas i kameran eller bara i batteriet.

Nu laddar inte ens batteriet, det gjorde den igår! Så jag är 99% säker att det är knas med batteriet, skall höra av mig till Nikon och skicka in!

Värt att ens lämna in med fraktkostnader och grejer eller lika bra att köpa ett priat istället för att slippa krångel?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto