ANNONS
Annons

Batterier, Vilket ska man ge sig på?

Produkter
(logga in för att koppla)

Extr3me

Aktiv medlem
Det är så att jag ska köpa ett batterigrepp snart och då är det ju smart med ett batteri till... Annars förlorar man ju en liten poäng med det hela.

Frågan är då om Dörr batteri motsvarande Canon BP-511A, 1500mAh skulle vara lika bra som Canon BP-511A batteri på 1390 mAh Li-ion det riktiga som jag fick med när jag köpte kameran..

Spelar det någon roll om man blandar dom där två batterierna i greppet? sen Laddaren, som jag laddar 1390 batteriet i, Funkar det att ladda det andra i samma laddare? måste väl gå?

är väl bara det jag undra än så länge :) För det skiljer... 6-700 kr ungefär..

Sen vad jag vet, så laddar inte Li-ion batterier ur sig själv?

MVH

Ja köpte ett extra batteri från Kaffebrus.. ja tycker inte det ska spela nån roll om man blandar kapacitet i parallellkoppling men... det gör det säkert fast ja har inte märkt av nåt.. Batterierna håller iaf. Har aldrig kört slut på dom så vet inte hur länge men laddar inte ofta heller.. Tror att dom billiga laddar ur sig lite snabbare..iaf tror laddaren det iaf. Fast det kan ju bero på annat å ja..det går fint att ladda i canon laddaren.

Ja köpte ett extra batteri från Kaffebrus.. ja tycker inte det ska spela nån roll om man blandar kapacitet i parallellkoppling men... det gör det säkert fast ja har inte märkt av nåt.. Batterierna håller iaf. Har aldrig kört slut på dom så vet inte hur länge men laddar inte ofta heller.. Tror att dom billiga laddar ur sig lite snabbare..iaf tror laddaren det iaf. Fast det kan ju bero på annat å ja..det går fint att ladda i canon laddaren.

Batterierna är inte parallellkopplade i ett batterigrepp, kameran suger ur ett i taget.
Så det går bra att blanda olika batterier.

Jfr gärna med batteriexperten.com, jag har köpt fyra batterier därifrån till mina batterigrepp. Och dom har fungerat klockrent!

Så länge det passar i batterigreppet ska det inte vara nått problem med Laddaren?

Nej du kan vara helt lugn. Jag skulle nog inte köpa en kamera på Rusta, men batterier av "piratkaraktär" verkar faktiskt vara riktigt riktigt bra och dessutom prisvärda.

Laddaren fixar åtminstone Dörr-batterier lika bra som Canon-dito.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar