Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterier till EOS 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hela det här ämnet känns aningen kontroversiellt. Och om jag ska vara ärlig så är jag lite kluven... man undrar ju hur (exemelvis) Canon förmår att kräva det smått hutlösa priset 650 kr för någonting som man kan få för en femtedel av det priset. Men samtidigt om det nu skulle gå åt h-vete och kameran drabbas av en smärre härdsmälta så är det ju en betryggande faktor att inte behöva oroa sig för diverse garantiproblem om man brukat originalbatterier. Det är på denna punkt som jag är vilsen. Är risken att utrustningen pajar direkt proportionerlig med hur billigt man erbjuds köpa batterier? Eller är det värt varenda peng man sparar in på att köpa pirat?

//You've been hit by, you've been struck by- a smooth Bulletbreath
 
BulletBreath skrev:
Hela det här ämnet känns aningen kontroversiellt. Och om jag ska vara ärlig så är jag lite kluven... man undrar ju hur (exemelvis) Canon förmår att kräva det smått hutlösa priset 650 kr för någonting som man kan få för en femtedel av det priset. Men samtidigt om det nu skulle gå åt h-vete och kameran drabbas av en smärre härdsmälta så är det ju en betryggande faktor att inte behöva oroa sig för diverse garantiproblem om man brukat originalbatterier. Det är på denna punkt som jag är vilsen. Är risken att utrustningen pajar direkt proportionerlig med hur billigt man erbjuds köpa batterier? Eller är det värt varenda peng man sparar in på att köpa pirat?

//You've been hit by, you've been struck by- a smooth Bulletbreath

jag är nyfiken jag också, jag har läst om att några har använt sig av "pirat"batterier längre perioder utan några som helst problem, så jag som är feg själv skulle tom överväga att köpa piratare, efter fabriksgarantins utgång.
 
Re: Kvalitetsfrågor

frestr skrev:

Jag beställde tre, och självklart var ett av de felande.

[...]

Det är dock inga problem att få byta. Men du får pröjsa portot…:)

Det där är fel. En konsument ska aldrig behöva stå för fraktkostnaden vid reklamation.

26 § 3 stycket konsumentköplagen: "Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne."
 
BulletBreath skrev:
jag är nyfiken jag också, jag har läst om att några har använt sig av "pirat"batterier längre perioder utan några som helst problem, så jag som är feg själv skulle tom överväga att köpa piratare, efter fabriksgarantins utgång.

Vi kräver svar ! :D
 
Min lösning till det s.k problemet blir nog att köpa två piratbatterier för att ha dem i batterigreppet, och vid de gånger jag inte använder greppet - använda originalet. Borde ju inte ställa till med komplikationer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.