Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterier till en F100

Produkter
(logga in för att koppla)

Dadigan

Avslutat medlemskap
Hej.
Jag har läst att F100 drar en jäkla massa ström. Och att köpa nya batterier hela tiden kommer nog att bli för dyrt. Därför är min fråga till er alla om jag ska köpa en uppladdningsbar (dyr) batteridel till kameran och en laddare (j*vligt dyr :mad:) till den samma eller ska jag köpa vanliga uppladdningsbara batterier?

Hmmm

Min F100 drar inte sa mycket, men annars sa sa min van att IKEA saljer bra och billiga batterier (alkaline) 10st for 19.90
Men det kanske ar mer miljovanligt att ha uppladdningsbara....

Hej. Nu har du nog blandat ihop saker o ting. F100 drar ström men de räcker klart länge.. 100 rullar typ med MB15.. blir ju en del. Jag har GP's 1800 mAh batterier, fungerar perfekt. Batterikonsumtionen är inget problem alls tycker jag.

Mvh
Johan
www.motljus.com

okej, då så.
De där Gp´s 1800 mAh, vad är det för några? Om de nu är så bra så tror jag att det får bli dem.

Dadigan skrev:
Hej.
Jag har läst att F100 drar en jäkla massa ström. Och att köpa nya batterier hela tiden kommer nog att bli för dyrt. Därför är min fråga till er alla om jag ska köpa en uppladdningsbar (dyr) batteridel till kameran och en laddare (j*vligt dyr :mad:) till den samma eller ska jag köpa vanliga uppladdningsbara batterier?
Tänk på att laddbara NiMh batterier snabbt tappar mycket av laddningen. Ligger kameran ett tag måste du ladda om innan du kan plåta.
Vanliga alkaliska batterier kan lagras längre. Ikeas billiga batterier är de enda som börjat läcka för mig på senare år.Inte så kul i dyra kameror...

Jag har räknat lite på det. Om jag köper två laddare och 12 laddbara batterier så är det en spott i havet jämfört med nikons grejor.:D
Jag får modifiera frågan lite:
Kan ni rekommendera några riktigt bra laddbara batterier:rolleyes:

Jag kollade på nätet, Gepe verkar göra bra batterier som går att ladda upp. Är det någon som har erfarenhet av dem och i så fall: Håller de länge, hur snabbt laddar man dem och hur många bör man köpa?

Hej

jag har använt GP o Friwo. Fungerar perfekt bägge 2. Jag skaffade en snabbladdare (Friwo) från Cyberphoto som medger både urladdning+laddning eller enkom laddning samt därefter underhållsladdning. Kalas.

Mvh
Johan
www.motljus.com

Hej!
Jag har fotat med F-100 i ett par år nu, och tycker inte att batteriförbrukningen har varit något problem.
Använder batteripacket mb-15.

Det jag har upplevt är att strömmen tar tvärt slut på vintern i kyligt väder, då gäller det att ha reserv med sig.

MVH SvenOlov

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar