Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Batterier *ist DS
- Trådstartare imtkjlu
- Start datum
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Uniross uppladdningsbara 2300. Fast jag har inte hunnit använda dem än, jag kör fortfarande på det par CR-V3r som följde med huset. Har inte hunnit tagit så mycket bilder än, tickar väl på runt 300 i dagsläget. Dessa batterier bör räcka typ 600 - 800. Den typen av batterier bör räcka ledigt 1 000 - 1 200 exponeringar, men de som följer med huset har rykte om sig att inte hålla lika länge som färska man köper i handeln. Vi får väl se hur länge de håller och när jag kan börja använda mina uppladdningsbara.
Hälsningar
* Roland
Hälsningar
* Roland
marcuspajp
Aktiv medlem
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Jag har Uniross Sprint Photo, men den är en äldre typ än den du länkar till och behöver 6 timmar för 2300 batterier (snabbare med 2100 batterier). Vet inte om den klarar 2500, måste prova någon gång. Jag har Uniross 2100 och 2300 batterier, funkar hur bra som helst i min Optio 30. Har inte provat i DS:en än eftersom de batterier som följde med inte har tagit slut än.
Jag är väldigt nöjd med den Uniross lösning jag har idag, har haft i ett år och inte givit mig det minsta bekymmer.
Hälsningar
* Roland
Jag är väldigt nöjd med den Uniross lösning jag har idag, har haft i ett år och inte givit mig det minsta bekymmer.
Hälsningar
* Roland
mohei
Aktiv medlem
Dom CR-V3 som följde med min *ist DS har tagit slut.
Dom räckte till ca 1000 bilder, radering direkt i kameran och ett ständigt kollande på LCD:n. Dessutom till några överföringar till datorn via kabeln.
Grattis till din kamera Kjell!
Jag är toppennöjd med min trots att jag än så länge bara plåtar med MF-objektiv.
Dom räckte till ca 1000 bilder, radering direkt i kameran och ett ständigt kollande på LCD:n. Dessutom till några överföringar till datorn via kabeln.
Jag är toppennöjd med min trots att jag än så länge bara plåtar med MF-objektiv.
imtkjlu
Aktiv medlem
mohei skrev:
Dom CR-V3 som följde med min *ist DS har tagit slut.
Tackar! ja det ska bli kul.
Ska idag få min 16-45 istället för 18-55 (ångrade mig, efter läsning här...)
Tänkte dock mest använda mina fasta gluggar.
Håller även på försöka få tag i 85/1.4 som jag
gillar skarpt...
skarpedjup
Aktiv medlem
Det objektivet är nog rätt svårt att få tag på.
Kör man med ett 50mm/1.7 eller 1.4, så blir det ju motsvarande 75mm, nästan lika och dessutom mycket billigare.
Kör man med ett 50mm/1.7 eller 1.4, så blir det ju motsvarande 75mm, nästan lika och dessutom mycket billigare.
Bofoto
Aktiv medlem
Test
Ljud& Bild nr. 11-04
Biltemas är bra och mest prisvärda.
marcuspajp skrev:
Har någon nån länk till ett test av olika batterier eller så?
Ljud& Bild nr. 11-04
Biltemas är bra och mest prisvärda.
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Har sett att Pentax i Tyskland rekommenderar Sanyo NiMH på 2500 till DS:en, då de är mer stabila i sin kraftgivelse än många andra.
Hälsningar
* Roland
Hälsningar
* Roland