Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

batterier canon digitalt

Produkter
(logga in för att koppla)

Maron

Aktiv medlem
Hej!
Har en canon g2 vars batterikapacitet sjunkit drastiskt den senaste veckan.
Förra veckan höll batteriet 2-300 bilder, men nu klarar det knappt av 30!
Kan detta bero på att jag haft med kameran ut i kylan eller kan det bero på något fel vid uppladdningen?
/Martin
 
Samma sak hände med mitt batteri till min
Canion G1. Det låter som om det helt enkelt
är slut. Jag köpte ett nytt på zebramedia.com
-riktigt prisvärt.

/ Magnus
 
Säger mätaren ifrån eller stänger kameran av sig.

Men ja, vissa saker får batteriet att tappa i kapacitet, Zebras ersättare är dock riktigt bra.
 
Batterimätaren börjar blinka och så dör kameran efter typ tre bilder...
Ska ta och panikladda det några gånger till för att se om det kanske återuppstår;-)
Känns lite surt att köpa ett nytt batteri bara eftersom jag tänkt skaffa en dslr så snart som möjligt...
Har den ändå mest bara för passbilder och som skissblock...
 
G2 använder väl ändå BP-511 eller BP-512, vilket också används i Canons DSLR-kameror. Så håller du dig till Canon är batteriet återanvändningsbart.
 
Nix.
Kör Nikon, men å andra sidan är det nog bara att köpa ett nytt batteri, för det går ju knappast att sälja kameran med taskigt batteri...
 
Batteriet kom tillbaks från de döda...

Det återuppstod helt enkelt, och räcker hur länge som helst igen.
Jag ska vara ärlig och säga att jag inte fattar någonting, men lika glad är jag för det :)
 
Jag köpte nyligen ett batteri till min IXUS (NB-1LH)på zebramedia. Det visade sig att det batteriet saknar temeratursensorn som ska finnas i batterierna. Är det någon som har märkt av något problem på grund av det, kortare livslängd eller så?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.