Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteributiken och Kaffebrus

Produkter
(logga in för att koppla)

Wake

Avslutat medlemskap
Jag tänkte höra om nån har erfarenheter av batterier från dom butikerna. Dom är ju misstänkt billiga... kommer batterierna börja läcka och paja min kamera eller går dom sönder efter en vecka? Vad är haken kort sagt?

99:- isf 676:- är ju rätt lockande!

Jeg har ett till min D70 sedan i somras.
Peppar-peppar fungerar det bra.
Jag tänker handla hos Kaffebrus även i framtiden. Han ÄR bra, men den är inte bara en "batteributik".
/Fred

Har ett kaffebrusbatteri som backupbatteri till min 20D och det fungerar bra. Köpte även en extra laddare med biladapter som också funkar bra...

BAW

Wake skrev:
Jag tänkte höra om nån har erfarenheter av batterier från dom butikerna. Dom är ju misstänkt billiga... kommer batterierna börja läcka och paja min kamera eller går dom sönder efter en vecka? Vad är haken kort sagt?

99:- isf 676:- är ju rätt lockande!
De kommer sannolikt inte att paja din kamera, cellerna är inte sämre eller osäkrare än de som sitter i originalbatterierna. Däremot är de inte lika kvalitetssäkrade (fler måndagsexemplar) och litiumjonbatterierna saknar ofta övervakningskrets. Det sistnämnda kan leda till fyrverkerier, brännskador och förgiftningssymptom om batteriet laddats ur under 1,4 V/cell eller om laddaren ballar ur och överladdar - kolla upp vad som gäller innan du köper.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar