Annons

batteri

Produkter
(logga in för att koppla)

C.H.R.I.S.T.I.A.N

Aktiv medlem
Tycker det är konstigt....
När batteriet börjar blinka på min D:70 så går det ju inte ta några mer bilder. Fast det är en bit kvar på batteriet. Varför är det så.

Vad kostar extrabatteri??

MVH//Christian

ingen aning varför det blinkar

men kan ge dig ett tips om Zebramedia.. Bästa onlinebutiken jag har varit med om! ÄCKLIGT snabba leveranser, och mailsupport!! Superbilligt också!

Kanske för att skydda kameran, minneskortet eller eventuella bilder som du tar just när batteriet inte har någon energi kvar alls... då är det ju bättre att kameran säger stopp innan det tar helt slut?

Ungefär som att borra hål i väggen med batterislagborrmaskinen och batteriet tar slut mitt i... ja då sitter borren kvar i väggen tills man laddat batteriet eller bytt till nytt... hade varit bättre om maskinen sa att batteriet inte orkar ett hål till.
Dålig jämförelse men kom inte på annat ;-)

Det är nog snarast för att batterimätarens skala inte är linjär. Har för mig att det står beskrivet ganska bra i manualen.

ok, då är det slut då.
Så det inte är några inställningar som är fel på min kamera.
Ser lite konstigt ut, när det är så mycket kvar på markeringen. Har haft på kameran konstannt sen igår morse Hela natten har den varit på. Började blinka då.
Kameran har inte dött ännu. Men man kan ju inte fortfarande ta några bilder eller gå in i menyerna. Då börjar den bara blinka på en gång

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar