Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteri till Olympus E-500

Produkter
(logga in för att koppla)

lamotte

Aktiv medlem
Jag har i den närmaste framtiden tänkt att köpa en Olympus E-500. Den finns i flera olika "kit" där ett är själva huset samt ett 17,5-45mm objektiv. Problemet med detta kittet är att man inte får med ett orginalbatteri, eller laddare. Man får med en batterihållare samt 3 st engångs "CR-123A" batterier som driver kameran. Köper man kameran med objektivet 14-45mm istället får man med både laddare och batteri (BLM-1)

Nu undrar jag om det finns uppladdningsbara CR-123A samt hur dessa batterin är i förhållande till ett orginalbatteri (BLM-1) i antal tagna kort osv. Om man köper kittet med engångsbatterierna så är det ju billigare, men om dessa är kass och även inte finns som uppladdningsbara då måste jag ju ändå köpa till ett vanligt batteri (BLM-1) samt en laddare, för en hel del pengar.

Vilket kit skulle du köpa, och varför?
 
För ett par hundrinngar har du vilket du vill på e-bay....

Köp det billigaste och komplettera med batteri och laddare från e.bay.
 
Tack för tipset. Men frågan är ju även om man köper ett BLM-1 batteri från någon annan tillverkare än olympus, hur bra detta batteris livslängd och prestanda är i förhållande till ett orginalbatteri. Jag har dålig erfarenhet av detta. När jag köpte ett extrabatteri (okänd tillverkare) till min lilla canon så höll detta väldigt dålig kvalite i förhållande till mitt orginalbatteri.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.