Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

batteri till 350d

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag har köpt batterier från honom och allt är ok! Snabb leverans och betalning i efterhand (5 dagars kredit). De fungerar utmärkt med orginalladdaren.

Det enda som krånglar är sensorrengöringen. Kameran säger att batterierna är slut och att man därför ska sätta i ett nytt innan sensorrengöring. Batterierna är dock fulla. Har två stycken i mitt batterigrepp och de räcker hur länge som helst. Har två till i väskan i reserv. Dessutom orginalbatteriet.

//Johnnie

Vid sensorrengöring: sätter du då i orginalbatteriet? På betalningsalternativ står det att det ska vara förskottsbetalning. Fick du kredit?
Tack för det snabba svaret!

Hej!

Jo, man får sätta i orginalbatteriet vid sensorrengöring. Om man ger honom sitt hemnummer kan man få betala i efterskott. Jag skickade ett mail och ställde några frågor och fick därefter meddelande om den möjligheten.

MVH

Johnnie

Jag minns inte riktigt men jag tror att han skickade batterierna samma dag som jag beställde och jag antar att de damp ner i brevlådan dagen efter.

//Johnnie

När jag läser på mitt original batteri så står det NB - 2LH men på "pirat" batteriet så står det NB - 2L, vad står H för, är det verkligen till för 350D?

Att det är ett 7,2v batteri istället för 7,4v som originalet, vad betyder det i praktiken, att man inte får ut lika mycket kräm som originalet även om det är nästan dubbelt i mah?

Kan det teoretiskt sprängas när det laddas eftersom V inte är samma?

Jag har ju läst tråden och tydligen funkar ju batteriet bra, men det är endå några frågor jag har.

Mvh
Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar