Annons

Batteri från Kaffebrus

Produkter
(logga in för att koppla)

alhal

Aktiv medlem
Någon som testat Kaffebrus erstättningsbatteri BP-511 till EOS 30,40,50D mfl???

Har batterigrepp till min 40D och det hade ju inte varit fel med ett par extra nyladdade batterier i väskan. Detta "nice to have" tillbehör har inte blivit någon verklighet då canon tar nästan en tusenlapp per batteri. Såg att kaffebrus säljer erstättingsbatterier för 169: rep 299:- för ett eller två-pack

Verkar ju vansinnigt billigt, eller? jag har sneglat på ersättningsbatterier innan men dom har ju iaf kostat ca400:-

Är batterierna på kaffebrus lika bra som orginal? eller åtmindstonde lika bra som anndra ersättningsbatterier för runt 400:-?

Någon?
 
Det här är en evig fråga och det kommer rasa in svar.

Det jag kan säga är att jag slutade med piratbatterier då ett fastnade i min fd. EOS 350D, så till den grad att det blev liten tunn mejsel och brytspår i plasten på kameran för att få ur det.
Inget jag rekommenderar.
 
Det här är en evig fråga och det kommer rasa in svar.

Det jag kan säga är att jag slutade med piratbatterier då ett fastnade i min fd. EOS 350D, så till den grad att det blev liten tunn mejsel och brytspår i plasten på kameran för att få ur det.
Inget jag rekommenderar.

Jag vet att det frågats om piratbatterier tidigare men detta var specifikt riktat mot dom från kaffebrus då dom kostar typ hälften av vad andra pirat kostar.
 
Min erfarenhet av "piratbatteri" är att dom funkar bra i börja, men kapaciteten blir sämre med tiden.
Dom tappar även laddningen snabbare när dom ligger än dyrare orginal.

Tyvärr så funkar ju nästan alltid: Du får vad du betalar för!

//TH
 
Mina erfarenheter är de motsatta, originalbatterierna har sämre kapacitet och lägger av tidigare än de billiga kopiorna. Jag skulle inte tveka att köpa BP-511 från Kaffebrus, jag kanske skulle undvika de allra billigaste på ebay (men de fungerar säker lika bra de med).

Det som kan skilja originalet från kopiorna är den elektronikkrest som skall skydda LiION batterierna från felaktig laddning, hos vissa kopior saknas denna skyddskrets men det verkar i praktiken inte ha någon större effekt på funktionen hos batteriet.
 
Jag har det också både 511or och vad det nu heter till 350Dn. 511 fungerar pefekt, men har sämre kapacitet än orginal. 350D batteriet fick jag ett dött - men kafffebrus skickade ett nytt utan knot och det fungerar perfekt och förefaller ha aningen bättre kapacitet än orginal.

Visst finns det risker med piratbatterier, men just BP-511 som gjorts så satans många av får man väl anse piraterna också som välbeprövade och trygga idag - iaf om man köper dem i från kaffebrus.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.