Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteri eos 550d

Produkter
(logga in för att koppla)

Rogped

Ny medlem
Tänkte köpa ett par batteri extra inför ett bröllop, kollade runt och såg att de ligger runt 5-600:-
PÅ batteriexperten har de batteri för 1/3 av priset, ej orginal och 980mAh istället för 1080mAh.
Någon som har erfarenhet av ej orginalbatteri?
Vill ju ej stå där utan ström.
 
Jag kör med 2 piratbatterier från Kina utöver mitt orginalbatteri i min 550D, funkat klockrent!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
Köpte pirat till min 40D. Fungerar ok, men är något sämre än mitt 4 år gamla orginalbatteri...
 
Jag köpte också ett piratbatteri till min 40D för nån hundralapp. I vintras, efter fyra år, gav det billiga batteriet upp och tar inte laddning. Originalbatteriet funkar fortfarande. Eftersom jag skulle få typ fyra piratbatterier för samma pris som ett från Canon känns det förstnämnda fortfarande som ett bra och prisvärt köp.
 
Tack

Tack för feedbacken!
Har fått hem ett par batterier nu och kommer att testa dem.
Utvärdering kommer senare.

Måste säga att jag var mycket positiv till kundservicen de har på batteriexperten. Ett av batterierna var felplockade 800mAh istället för utlovade 950mAh. Ett nytt kommer med vändande post och får behålla 800 utan kostnad. Service som man uppskattar.
 
Köpte 2 st extra från 24.se för två år sedan, det ena är nästan helt slut, det andra är halvt OK. Originalen däremot fungerar hur bra som helst. Köp hellre original, även om det är dyrare.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.