Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Barnkalas/födelsedag

Produkter
(logga in för att koppla)

brasse Bosse

Aktiv medlem
Min fru får en hel del jobb med att fotografera barn-födelsedagar Jag undrar om någon har tips att ge om detta.Hon är i stort sett aktiv under hela tiden som hennes beställare vill, leker med barnen , använder clown-näsa och allt möjligt, för att få barnens uppmärksamhet, och i nio av tio fall så blir allt toppen(tycker kunden),Men hon skulle vilja komma en bit till på vägen,speciellt då konkurenssen här är Brasilien är enorm, speciellt prismässigt.Hon vill då kunna visa kvalitet åt kunden istället för att slippa sänka priset...

Hej
Det finns nog barnkalas här också men klockan är halv tolv och tillomed fotosidans annars så nattpigga debattörer har kanske insett att i morgon är det måndag. Men de piggnar väl till.

Du kan väl under tiden utveckla vad din fru vill utveckla för talanger, det tekniska, det bildmässiga eller att konsten att handskas med ovilliga barn.

Här är det ett par grader kallt och hyggligt med snö, hur är det i Brasilien nu?

G'natt
Sten

Brännde mig idag lite grann

Det är nog mest hur hon ska handskas med ovilliga barn, kanske kunna få fram lite annorlunda foton, även om jag redan tycker att hon jobbar annorlunda än de flesta här. mycket tack vare en massa svenska sajter som vi tittar på föör att få idéer.Här slår många på med jättekalas när barnen fyller ett år, även fem.sju och femton är jättekalas, de flesta här tar en massa formella bilder med föräldrarna + gudmor, gudfar etc...Man hyr en lokal sen dekorerar man med ett tema, typ Snövit, stålmannen eller något sådant.Hon gör ett kontrakt på 50 - 100 foton normalt och monterar sedan ett album efter kundens önskan... de flesta vill bara 10x15 kopior, men en del även 20x25.Tyvärr så är inte vinsten så stor som man skulle tro, då det finns folk som gör en 10x15 för c.a 7.50kr st... min fru brukar ta HELA 12.50 kr för detta... tyvärr är marknaden sådan här...Idéer kan vara generella, dela med er av erfarenheter om ni har några...Själv brukar jag göra lite montage i photoshop åt henne, inget speciellt , byter ut snövit mot barnets ansikte och sånt ... Jo Stellan vädret är utmärkt c.a 30 grader var det idag söndag, ja det har blivit måndag redan...Jag spelade fotboll med ett veteran lag och faktiskt så brännde jag mig i solen, brukar undvika den normalt...:)) matchen fick vi stryk med 1-0 ....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar