Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bankerna och Min Meny hos D3 och D300

Produkter
(logga in för att koppla)

Teodorian

Aktiv medlem
D300 och D3 har två personliga banker av inställningar: Fotomenybanken (A-D) och Anpassningsmenybanken (A-D). Därutöver finns ju även Min Meny.

Hur använder ni som har D3 och D300 dessa banker och Min Meny? Själv använder jag inte alls bankerna och har bara lagt in följande på Min meny:

Bildkontrollen
Auto-ISO
Active D-Lighting
Batteriinformation
AF-område

Här är en som har tänkt till:

http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1021&thread=26319564

Hej!

På den personliga menyn har jag lagt in sådant jag inte kan ställa in i banker. I fotomenybanken har jag olika inställningar för bilder, 3 med RAW varav en är 14 bitars, en är RAW med vivid och en är RAW med egna bildkontrollinställningar. Den sista är inställd för JPEG. I anpassningsbanken har jag olika inställningar för autofokus, blixthantering och för hur knappar och rattar är inställda beroende på hur jag använder kameran. Varje bank har jag gett ett beskrivande namn för att lättare veta vad jag ska använda den till.

/Hampus

För att inte krångla till det mer än jag klarar utav och minns, använder jag, AA= normal utan auto iso, BB= normal med auto iso, CC= Blxt, DD= stativ.

/kent

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar