Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bangkok - billiga fotoprylar?

Produkter
(logga in för att koppla)

MikeTheBike

Aktiv medlem
Åker till Bangkok om en vecka.Kommer att plåta mycket och är tacksam för fototips.

Vill också passa på att handla lite fotosaker, har förstått det kan vara billigt. Framförallt är jag ute efter Nikon-prylar, gluggar och en SB-800. Har tidigare sett en tråd men den gav bara tips på i stort sett en fotoaffär. Någon som känner till en bra fotoshop i Bangkok?

/Micke

Var på Nikons egna butik på MBK, 3 vån tror jag, inhandlade ett 24-120 VR, mer än tvåtusen billigare än här och något billigare än på Fotofilenet i samma hus på vån 1. Men lönar sig att jämföra och framförallt veta vad sakerna kostar här hemma, allt är inte mycket billigare.

Tackar!

Eftersom jag köper till företaget måste det desutom vara minst 20% billigare pga momsen. Ett alternativ är att få momsen tillbalka i Thailand (hur funkar det?) men då måste jag tulla och momsa in det i Sverige!

Jag fick momsen tillbaka på 7% tror jag det var..när jag kom till Landvetter fanns inte en enda tullare..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar