Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bakgrundsfärger

Produkter
(logga in för att koppla)

LaSvedesina

Aktiv medlem
Hej allihopa

Kanske detta redan har varit uppe på tapeten men jag frågar och Önskar iallafall.

Hur vore det om man hade en valmöjlighet att byta bakgrundsfärg när man lägger in en bild.
Jag la precis ut en bild som har vit ram och den syns ju inte här på fotosidan. Min bild skulle komma mera till sin rätta om den hade en mörk bakgrund.
Denna valmöjlighet finns på andra fotosajter, t.ex www.foto.no
Så vad tycker ni andra?
Ciao Annika

för mig spelar det ingen större roll, det enda jag kan komma på som skulle vara negativt med den valmöjligheten är att det blir kommentarer kring vilken bakgrundsfärg man har valt. vi håller ju redan på och kommenterar val av ram tex. och det är inte fel, fär ramen gör mkt för intrycket av bilden men jag känner att det finns en risk att fokus flyttas ut mer och mer från bilden.

sedan är jag själv rätt förtjust i att hålla det neutralt, "lika för alla" typ. jag vet inte varför och jag skulle inte bli sur om man kunde välja bakgrundsfärg.

jag förstår din tanke och har nog själv tänkt tanken nån gång, dock så föreställer jag mig att sidan blir mer "plottrig" med den funktionen. färgglad kanske andra skulle säga:)

nä, nu får nån annan säga nåt, jag låter så torr och trist...

Behov finns!

Jag instämmer med ditt önskemål. Om man laddar upp en bild med många mörka toner försvinner de helt mot vit bakgrund.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar