Advertisement

Annons

Bakgrunder

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandM

Aktiv medlem
Fundear på var det går att köpa hyfsat tjockt papper som vitt gärna högreflekterande att använda som bakgrund och golv vid fotografering storlek ca 3x6 m?

Rullar som köps i fotobutiker för 6-700:- låter i mina öron som ett väsentligt överpris för enkel pappersprodukt.

Funderar även på om golvskyddspapper kan användas, det brukar vara wellpappbrunt eller snarlikt i färgen. Erfarenheter av detta som bakgrund?

Min erfarenhet av priset på bakgrundsmaterial är att det mycket beror på den större bredden. Normalt brukar vare sig tyger eller papper säljas i bredder om 3m, det är för specialändamål man har sådant. Sålunda det högre priset.

De golvskyddspapper jag sett brukar man ofta tejpa ihop och för dessa är man bara glad om man slipper breda papper då det är jobbigt att transportera så långa rullar.

Klarar man sig nu mer de smalare varianterna så kan man lätt tjäna en bra slant och det är betydligt fler ställen som har denna typ av rullar.

[Edit: Är det någon som skulle hitta vitt kraftigt papper på breda rullar för en billig penning så är jag idel öra! :)]

Senast ändrad:
Konstnärsduk på rulle är ett bra alternativ också.Priserna variera dock kraftigt med kvaliteten, det gäller att hitta en handlare som har breda rullar med låg kvalitet...

har provat mark duk sånt man har till trädgårdsland fins i olika brädder o tjocklek lätt att färga med texstil färg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar