Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bakgrunder för utställning av bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik_L

Aktiv medlem
Jag har fått en fråga om jag har lust att ställa ut några bilder på folkets hus. Det kan väl vara lite skoj men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag får en monter tror jag och ska beställa utskrifter i högst A4 från crimson hade jag tänkt. Men sen ska väl dessa sitta på något? Helst svart bakgrund tror jag. Kan någon rekommdera nåt bra material och var det finns i sådana fall? Stort tack på förhand.

Kapaskiva/Fomeboard (Jo, det stavas Fome i detta fall) är väl det första som poppar upp i skallen.

Panduro har till hutpriser, konstnärsinriktade affärer (InEx här i GÖteborg exempelvis) har till vettigare priser. Även Matton/Arkitektkopia har en hel del sånt.

Kapaskiva/Fomeboard (Jo, det stavas Fome i detta fall) är väl det första som poppar upp i skallen.

Panduro har till hutpriser, konstnärsinriktade affärer (InEx här i GÖteborg exempelvis) har till vettigare priser. Även Matton/Arkitektkopia har en hel del sånt.

Tack för svaret! Tyvärr bor jag på ett litet ställe som inte har sådana affärer. Och fotoaffären här visste knappt vad jag menade. Kan det här vara nåt kanske?

http://www.ibwahlstrom.se/epages/IB...ategories/"Kartong, Passepartout"&PageSize=30

Jo, de har ju cellplastkartong.. Men de har skrivit Foamboard istället (Fomeboard är ett varumärke, men ofta blir det fel).

Annars kan du ju kolla på Mattons internetbutik eller liknande.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto