Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bakgrund till bröllopsfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

AlexandraX

Aktiv medlem
Hade tänkt släpa med en papprulle men det är ju smått otympligt. Sen ska det vara is-drottning tema... vitt går ju lite bort kanske men kanske en isig blå? Eller ser de inte snygga ut då?

Urk va mesig man blir när det gäller bröllopsbilder :(

Någon som får nån idé och vill dela med sig? :)

Kanske ska nämna att det är på lördag så jag hinner inte skicka efter nått långväga ifrån (tyvärr)
 
AlexandraX skrev:
Hade tänkt släpa med en papprulle men det är ju smått otympligt. Sen ska det vara is-drottning tema... vitt går ju lite bort kanske men kanske en isig blå? Eller ser de inte snygga ut då?

Urk va mesig man blir när det gäller bröllopsbilder :(

Någon som får nån idé och vill dela med sig? :)

Kanske ska nämna att det är på lördag så jag hinner inte skicka efter nått långväga ifrån (tyvärr)

Isdrottning!

Ta bilderna ute i vintermiljön i stället
 
När jag gjorde denna session så använde jag mig av en vit bakgrund som jag slog en blixt med blått filter på. Jag tycker själv att det gav en "kall" känsla till bilderna :)
 
Den har jag sätt ;) Supersnyggt! Blir lite osäker att testa "nya" saker på ett bröllop bara. Men man skulle kunna göra några olika ljussättningar förståss :)
 
Låna en kamrat som testpilot och kör några provbilder med olika alternativa ljussättningar & bakgrunder dagarna innan, då har du ju lite kött på benen, samt även lite bilder att visa brudparet...så kan de också vara med å välja det de tyckte var snyggast..
 
Vitt är ju rätt praktiskt att ha till lite av varje, så har du en slant över så är det ingen dum investering.

Krokus var snygg den också, risken är bara att det blir lite väl mkt blått kanske, men har du den hemma så varför inte testa och hör med brudparet vad de tycker...det är ju ändå deras ord som är det som gäller i slutändan :)

Edit: Kikade just nu på dina bilder på din hemsida och insåg hur pass duktig du är, du kommer att klara av detta brölloppet som hejsan bara :)
 
Jo krokus har jag hemma, fast sågat mitt i tu :( för att passa i min mini studio.

Så om jag måste köpa nått så är vitt kanske det säkraste kortet? Och lite filter. Har du nått mer förslag än blått? Vilken blå föresten?

Tack för all hjälp :)
 
Om det är vilken blåfärg på filtret jag använde i mina bilder så kan jag inte svara exakt på det. Jag har tre färgade filter till mina barndoors (blå, röd & gul) och det var det blå jag använde tillsammans med ett raster.

kaffebrus har dessa om du vill kika på just de jag använde, men sedan tror jag man kan hitta filter lite överallt. Har för mig att YFO säljer filterplast på rulle som man kan sätta framför blixten.

Kolla med brudparet vad de har i åtanke, kanske det ha lite andra ideér och kanske vill ha lite bilder i en annan/varmare färgskala också.. brunt är som exempel väldigt snyggt till brudens vita/cremefärgade klänning.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.