Annons

Backup i Australien?

Produkter
(logga in för att koppla)

Classic

Aktiv medlem
Hej
Min grabb ska åka till Australien i 8 månader som backpacker för att jobba på rancher och semestra lite. Han ska ha med sig en kamera och fotografera. Att släpa med en Laptop blir inte aktuellt.
Frågan är om någon har ett tips hur han bäst hanterar fulla minneskort ?

* Posta dom till Sverige efterhand som dom blir fulla ?
* Ha alla minneskorten i väskan i 8 månader ?

Tacksam för fler tips.

Classic.
 
Då jag var i samma situation så körde jag många minneskort samt usb-adapter till min ipod classic. Dvs alltid en backup på ipoden. Sedan brände jag dvd skivor då jag råkade träffa någon med bärbar dator eller ibland på nåt internetcafé. Först då raderade jag minneskorten. Skivorna kan man posta sen, var inte så värst dyrt vill jag minnas. Finns kanske någon vettigare lagringstjänst på nätet dock.
 
Hej
Min grabb ska åka till Australien i 8 månader som backpacker för att jobba på rancher och semestra lite. Han ska ha med sig en kamera och fotografera. Att släpa med en Laptop blir inte aktuellt.
Frågan är om någon har ett tips hur han bäst hanterar fulla minneskort ?

* Posta dom till Sverige efterhand som dom blir fulla ?
* Ha alla minneskorten i väskan i 8 månader ?

Tacksam för fler tips.

Classic.

Ta backup på en hårddisk eller två som han har koll på. Den ena kan lämnas på "bra" ställe. Den ena kan postas vid tillfälle varpå han köper en ny. En TB HD kostar under tusenlappen.

Australien är inte offline, FTP borde funka om man bara vill.

Varför i hela världen tar han inte med en liten laptop? En sån resa vill man väl blogga om. Skoj att ta hand om lite bilder också.
 
Jag håller med - jag skulle ta med en laptop och åtminstone ladda upp bilderna till Flickr när jag kunde - obegränsat lagringsutrymme där kostar 50 dollarer per år ...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.