gsoul
Aktiv medlem
ErlandH skrev:
Att kortet spärras när man slagit in fel kod tre gånger är (tack och lov!) inte unikt för Icabanken.
Jag var kanske inte tydlig nog med ironin över min egna stupiditet... =)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ErlandH skrev:
Att kortet spärras när man slagit in fel kod tre gånger är (tack och lov!) inte unikt för Icabanken.
Damme skrev:
Haken med icabankens kort är att det inte alltid funkar av någon anledning jag aldrig förstått, så åk inte iväg med bara icakort, men för det mesta så fungerar det fint.
Jo, jag har också råkat ut för att t ex en servitör på en krog kommit tillbaka med Icakortet och sagt att "det funkade inte". Om man då berättar att hen måste använda magnetremsan, inte chipset, så löser det sig.bildsten skrev:
En orsak till att ICA:s kort krånglar är att chipet på kortet inte används till det man tror, nämligen att höja säkerheten, utan bara av kortläsaren man använder när man gör ärenden på internetbanken.
Nja, mitt Icakort är MC. Det är möjligt att de har någon Visa-variant också, men det har jag inte sett. Men visst funkar det utmärkt utomlands.Aton_ skrev:
För övrigt är väl ICA-korten också Visa-kort liksom "alla" andra bankers kort? Och har därmed samma internationella användbarhet.
ErlandH skrev:
Nja, mitt Icakort är MC. Det är möjligt att de har någon Visa-variant också, men det har jag inte sett. Men visst funkar det utmärkt utomlands.
Är det ett stort problem att det ibland inte går att läsa information från kortet maskinellt? Man kan väl alltid göra en underskrift på en kortslip? Eller har butiker och restauranger upphört med det?bildsten skrev:
ICA-kortet fungerar då och då utomlands i Europa och då med magnetremsan, men riktigt säker är man aldrig så jag har ett Visa bankkort (med säkerhetschip) från Nordea i reserv så att säga.