Googleye
Aktiv medlem
Mitt fotointresse började med en spontant vald fotokurs i gymnasiet där vi både fick fota analogt med framkallning i mörkrum och digitalt. Blir mer och mer sugen på att testa lite analogt igen men har ingen koll på den "sidan" fotolandet. Tänker mig helt enkelt att jag köper en äldre kamera med normal brännvidd och lite film som jag bär med mig varje dag istället för min nuvarande X-T10, som test. Har förstått att jag förutom kamera och film även behöver en skanner av nåt slag.
Så, för någon som växte upp i den digitala eran, vilken kamera ska man satsa på att hitta? Objektiv? Skanner? Samt en bra "allround" svartvit film. Det jag känner mig minst sugen att lägga pengar på är skannern då fokus är mer på känslan och lära sig fota analogt än perfekta prints. Tacksam för alla tips jag kan få
Så, för någon som växte upp i den digitala eran, vilken kamera ska man satsa på att hitta? Objektiv? Skanner? Samt en bra "allround" svartvit film. Det jag känner mig minst sugen att lägga pengar på är skannern då fokus är mer på känslan och lära sig fota analogt än perfekta prints. Tacksam för alla tips jag kan få