Annons

Bönpåse?

Produkter
(logga in för att koppla)
Menar ni allvar, grabbar? Att hantera en Singer kan väl knappast vara mer tekniskt avancerat än dagens moderna kameror. Skulle aldrig sjunka så lågt att jag bad någon annan sy nåt så simpelt som en bönpåse. Ett par byxor, ja, men en bönpåse? Aldrig i livet! Bra karl reder sig själv! :)
//Anders
 
precis! jag tycker kameran är svår som fasen att hantera. lite offtopic, en gång körde jag ner en gaffel i en brödrost när skivan fastnade så det skulle inte förvåna mej om nålen gick rätt genom handen :p
 
Undrar om inte Styrolitkulor i en tunnare plastpåse och sedan i ett fodral av lite kraftigare tyg (jeans eller varpsatin aka M/90) kan fungera bra.

Dom har ju 33l och 100l påsar på Panduro.

Eller så blir det vanliga rörpärlor (sök på pärlhink på Panduro), dom har en med 36.000 pärlor i.

Om inte annat så kan man ju trä halsband om man får långtråkigt :)

Sen är frågan om man inte skall försöka kopiera den H-formade påsen, dvs två påsar ihopsydda (som på http://www.wildlifewatchingsupplies.co.uk/dbbag.htm)


//Tomas
 
Fyllning?

Vilket fungerar bäst i stabilitetssynpunkt? Fungerar det med ris eller ärtor? Eller är det rörpärlor som gäller? Ris och ärtor är ju billigare och det har jag hemma. Har tillbringat natten med symaskinen...

/Jeppe
 
Pärlorna och riset borde ge mest stöd och formstabilitet eftersom de har större anliggningsyta mot varandra i påsen.
 
Var på Safari för ett år sedan. Jag hade förberett en påse och "köpte" lite ris av kocken på vårt första hotell.
Fick ris över som jag gav till en kompis som fyllde en reservstrumpa. Denna "bönpåse" fungerade bra.
På resa rekommenderar jag att ta med en tom "bönpåse" som sedan fylls med lämpligt material, allt för att spara vikt på flygplanen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.