Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bölder

Produkter
(logga in för att koppla)

Lasse H

Aktiv medlem
Jag har fått i uppdrag att göra en satirbild.
Det ska vara ett montage där en person ska förses med (pest)bölder i ansiktet.
Behöver förslag på hur jag ska gå tillväga med detta eller bilder som inspiration.
 
Kanske kan våt keramisk lera vara en liten idé.. Det kan man smeta på tex en hand och sedan torka med hårtork,, då krakelerar det och ser helt enkelt förfärligt ut. Har själv använt mig av det med lyckade resultat, men har tyvärr inget exempel på lager..

Följer gärna med i tråden för att se hur den utvecklas.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=29579&perpage=15&pagenumber=3 här har vi en minst sagt enkel illustration av det jag menar ovan:)

MVH Niclas,
 
Tackar för förslag...men jag får förtydliga mig lite.

Bilden är redan tagen, jag blir tvungen att photoshoppa dit "blemmorna".

Men vet inte riktigt hur jag ska göra detta.

Egentligen kanske det bara är att måla dit röda fläckar.

Det är ju satir det är frågan om och det får nog se manipulerat ut.

Ändå skulle jag gärna se någon tutorial eller någon bild för inspiration.
 
Måste tillgga att pestbölder inte uppkommer i ansiktet utan på de områden där man har lymfkörtlar, tex armhålor och ljumskar :)
 
Gatufoten skrev:
:) fast Lasse H är van vid att jag är en pest misshandlar honom.

hehe, tja värre har jag varit med om här i forumen.

och värre bilder har jag själv gjort också.

gillar dom där bölderna, sven, kanske använder något liknande i min bild.

det ska ju se lite manipulerat ut i detta fall vilket i och för sig inte gör saken ett dugg enklare för det ska se manipulerat ut på rätt sätt. Puh.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.