Annons

Bättre ljud för lite pengar

Produkter
(logga in för att koppla)
ok tack!

Sorry, jo exakt. Behöver jag hörlursförstärkare?

Alltså vi kör utan på 80ohm och det fungerar alla tiders, men jag vet ljudofiler som hävdar att det behövs. Har du någon 4sound eller liknande i närheten där du kan prova?

Risken är ju att det behövs på 250 men 80 kostar ju lika mycket så det ordnar sig nog.
Jag kan dubbelkolla med att sätta 80ohm direkt i min GH3a imorn o testa hur det låter.
 
Alltså vi kör utan på 80ohm och det fungerar alla tiders, men jag vet ljudofiler som hävdar att det behövs. Har du någon 4sound eller liknande i närheten där du kan prova?

Risken är ju att det behövs på 250 men 80 kostar ju lika mycket så det ordnar sig nog.
Jag kan dubbelkolla med att sätta 80ohm direkt i min GH3a imorn o testa hur det låter.

Det vore super! :)
 

Nu har jag provat både 80ohm och 250ohm direkt med 3.5 in i GH3an och bägge funka helt ok, 80ohm var ett hårstrå bättre.

En grej att tänka på är att skaffa en 90graders adapter till kontakten annars blir det lite fippel när man ska snurra displayen. Önskar Panasonic hade sattit kontakterna på andra sidan kameran.

En kul grej var att jag också lyssnade på musik med dem idag och jämförde mot mina monster. Monsterlurarna är tänkta för musik och är därför ganska basiga, dt770 är ju för referenslyssning och därför ganska "släta". Men på samma sätt som jag börjar mer och mer uppskatta flat video med allt på -5 och utan collor correction så börjar den sortens ljud också tilltala mig mer och mer.
 
Angående hörlursdiskussionen

Jag har kört med DT770 250 ohm i olika sammanhang men föll mer för Audio-Technica ATH-M50. Ljud är i stort subjektivt, men jag ville bara tipsa om den hörluren som också är oerhört bra i min mening, och dessutom bekväm.

Är jag ute i reporterrollen så har jag ett par Sennheiser MD25-1 II som även dom är fantastiska för sitt syfte. Lätta, stryktåliga, bra ljud, täta och relativt kort sladd.
 
Kanske lite sent men för andra fyller jag på med Beyerdynamik DT 250 som jag använder konstant i jobbet. De är oerhört bekväma och ger bäst referensljud enligt mig. Men när det gäller lurar handlar det ju mest om att lyssna mycket i de du köper och lär dig hur de låter. Finns inget rätt eller fel direkt.
Dt 250 vet jag kostade en tusenlapp för ett tag sen, nu kanske de ligger ett par hundralappar högre.

När det gäller fältjobb gillar jag dock också bäst sennheiser hd25 som är väldigt vanliga.
De är mindre och lättare att dra ner över nacken men fortfarande vara "huvudrörlig" :) De är små men sluter överraskande tätt på öronen.

Audio Technica ATH-M50 är senaste inköpet och de har ju blivit fasligt populära, säljs ju tom på siba å dylikt :) Kan tycka att de är lite väl krispiga men kan bero på vad för typ jag lyssnar på också.

Personligen är jag inget jättefan av Beyerdynamik DT770 men jag vet att många gillar dom.
Andra lurar jag haft är Beyerdynamik DT150. De låter bra, har lite för mycket bas och passar kanske bäst hemma i soffan då de är oerhört stora och klumpiga. Dämpar dock utomstående ljud förbaskat bra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.