Annons

Bättre än Nikon 70-300/4-5,6 D ED

Produkter
(logga in för att koppla)
Skulle vara intressant att höra hur det går för dig, var du beställt osv.
Jag handlar också det mesta genom fotoaffärer, men då oftast presskörda grejer.
Köper gärna mina framtida komponenter så billigt som möjligt (Då Nikon ändå har worldwide garanti på sin optik).
 
Hej Tomas!

Jag beställde från ebay av en leverantör där som är väldigt seriös. Har beställt från honom innan och grejerna dyker upp inom en vecka efter man betalat. Visst kan det vara lite riskabelt att betala så mycket pengar via internet men Ebay/Paypal kombinationen är väldigt säker. Det är väldigt få som blir lurade på grund av de ganska hårda kraven. Det är knappast som Tradera eller Blocket där man lätt kan bli lurad.

Gluggen är på väg "as we speak". Troligtvis dyker den upp i slutet på nästa vecka. Längtar som tusan! =) Han slängde med en putsduk och ett 77mm UV-filter helt gratis.
 
Allmän fråga bara: Kan man inte misstänka att kameror om några år kommer att ha "antiskak" inbyggt (liksom Monoltas D7D) - är det då inte dumt att lägga pengar på VR linser idag (om det inte är ett akut behov)?
 
Telezooms erfarenheter

Jag hade en Nikon 80-200/2.8 Skjutzoom som jag sålde efter mindre än ett halvår att arbeta med ett teleobjektiv i den tyngden utan stativfäste är kasst! Det är dessutom otroligt långsamt i autofokusen du kommer att känna att du vill ha en bok med dig ut när du fotar så du har något att göra innan kameran hittat fokus.

Idag har jag en sigma 100-300/4.0 och den är toppen, men det behöver vara ganska ljust för att fota på frihand :(

Mvh

Martin
 
Man kan misstänka att en VR 80-200 i framtiden kommer kosta 3000:-, men varför leva i spekulation om framtden. Lev i nuet!
 
TStyle skrev:
Man kan misstänka att en VR 80-200 i framtiden kommer kosta 3000:-, men varför leva i spekulation om framtden. Lev i nuet!

Ett resonemang jag följer när det gäller kameror, men inte objektiv eftersom de är långtidsinvesterngar :)
 
Jag tycker det gäller allt....
Det har väl hänt att man i sin ungdom försökt 'vänta in' priser, men något jag upptäckt helt förkastligt.
Behöver man grejer så är det nu. Annars skall man ju inte ens spekulera i det.
Objektiv är absolut färskvara för min del. Kraschar minst ett objetkiv om året.. Så objektiv köper man med klippkort :)
 
Ibland måste man ta sig råd för att komma någon vart...
Men, känner att vi kommit lite från ämnet nu. F-låt för det....
Skall bli intressant att höra vad du tycker om din nya VR lins.
 
Väntan är olidlig. Mitt 70-200VR ligger och väntar i Stockholm för vidare leverans till mitt lokala postkontor. Förhoppningsvis dyker den upp under morgondagen eller på tisdag. Snabbt gick det iallafall. Skickades 30/3 från Hong-Kong och var redan 1/4 i Sverige.

Nu återstår bara en sak: vänta......
 
Dennis, från vilken shop på ebay beställde du? Har de även annan optik, typ sigma och så?
 
Jag beställde från en shop som heter EDC Group men har även tidigare beställt av Digitalishop som också är mycket bra.
 
Angående garantin så har jag inte en aning om det är worldwide garanti på objektivet men det fungerar bra ändå =)

Vet någon hur man kollar garantin? Ringa Nikon kanske och uppge serienumret?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.