Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa upphängning för Canvas?

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
Har ett gäng canvas tavlor nu, men vet inte hur jag ska sätta upp dom på bästa sätt. jag har verkligen tummen mitt i handen och vill hälst inte använda dessa fula betong krokar. Finns det något annat sätt har ni några tips på hur ni brukar göra och vad ni köper?
/Martin.

Har ett gäng canvas tavlor nu, men vet inte hur jag ska sätta upp dom på bästa sätt. jag har verkligen tummen mitt i handen och vill hälst inte använda dessa fula betong krokar. Finns det något annat sätt har ni några tips på hur ni brukar göra och vad ni köper?
/Martin.

Krokarna döljs väl bakom tavlan så vad gör det att den är ful om den gör sitt jobb?

Är det betongväggar du har hemma? Jag brukar annars använda x-krokar.

kontakta en ramverkstad så får du svar på vad som passar bäst. Är tex kilramen tjockare än vanlig så kan du tex skruva in varsin ögla skruv på insidan av ramen o sedan hänga en avsedd nylon tråd för upphängning av tavlor. Om du vill ha hjälp av en duktig ramverkstad kan du ringa
http://www.kram.se finns även en del info på tips på hennes sida. Jag gick på en kurs där hur man monterar canvas på kilram men nu förtiden gör jag aldrig det själv har inte tid.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto