Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa svenska pris på 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Clownfish

Aktiv medlem
Tjena!

Har för ett bra tag sedan bestämt mig för 350D, men jag har ingen smällfet plånbok, så jag tänkte köpa från Tyskland. Geizhals.net och Geizkragen.de listar ju billiga tyska försäljare, och jag har till och med beställt en därifrån nu. Men grejen är att jag kanske inte kommer att betala och genomföra, för det verkar alltid vara strul (hos de billigare försäljarna) att leveransen tar tid eller att betällningen till och med avbokas (kanske för att de inte lyckats hålla de priset de lovat). Dessutom får man ju bara garanti i Tyskland (numera är det så, har jag hört)....

Så frågan är, jag kanske skulle skita i det hela och köpa i Sverige? På prisjakt.nu och pricerunner.se så verkar det ju som om det billigaste svenska kitet ändå är ca 1500 kr dyrare än i Tyskland (inkl frakt) och det är ju inte struntsamma...

Jag antar dock att dessa sajter inte listar ALLA butiker och nätbutiker i Sverige. Har NI köpt 350D relativt billigt? Fick ni ett bra pris? Vad betalade ni? (Ange med eller utan 18-55)
Om någon butik i mellansverige skulle slå en nätbutik (inte så troligt?) så kan jag tänka mig ta en biltur....
 
Tror det blir svårt att slå zebramedia, fyndbörsen och jme data (finns säkert fler med lika bra priser, men dessa tre är de jag brukar kolla på).

Vill man ha lägre pris får man titta på tyskland.
 
pressa din handlare

Ta ett ordentligt samtal med din fotohandlare tala om vilket pris du fått på nätet, men att du hellre köper av honom om ger dig rätt pris. Det gjorde jag.
 
Fotokungen i Stockholm säljer för 8495:-(kit) över disk. Tror dom har postorder också, men du bor ju ganska nära Stockholm och kan åkat ditt.

//Erik
 
Tack för alla svar! Bert, vad lyckades du pressa till? om man får fråga...

I Tyskland får man, om man är beredd att strula lite med förskottsbetalning och eventuell lång väntan, huset för ca 6500 och kitet för 7100 (båda inkl frakt)... Verkar vara svårt att matcha i Sverige?...
 
karmak skrev:
Tror det blir svårt att slå zebramedia, fyndbörsen och jme data (finns säkert fler med lika bra priser, men dessa tre är de jag brukar kolla på).

Vill man ha lägre pris får man titta på tyskland.

Är det inte så att dessa handlare tar hem 350D från Tyskland, därav priset? Nackdelen är att inte får svensk manual bland annat, utan tysk.
 
edit: hehe du tog bort det inlägget jag svara på :p

vill inte spräcka dina drömmar (okejdå det vill jag) :) ) men det e huspriset kitet kostar EUR 841. Va på g att köpa det från dom men dom hade det inte inne så det blev svenskt. Manualen e rätt kass endå och e det nått så kan man engelska.. SÅ manual borde inte vara anlednign att lägga ut 1000kr extra.. därimot att man får den på en gång kan mkt väl vara värt det.. :)
 
De billigaste jag hittat i sverige vad gäller kameran + kitobjektivet är elgiganten.se för 8300 samt itbolaget.com för 8302 båda med svensk manual.


Kan nämna att Zebramedia säljer enbart hus och då med tysk manual. JME data tar 8495 med svensk manual och fyndborsen 8495 med svenk man, 8295 för tysk
 
yoan skrev:
men det e huspriset kitet kostar EUR 841.

Hmm, jag vet inte var du kollar, men om man tittar på http://www.geizhals.net/eu/a139449.html ser man priset för kitet UTAN frakt (ca 750 euro nu)
Jag har beställt från net2com (25 euro frakt) men ej betalat ännu (tvekar lite, för kritiken om net2com är inte alltid så kul. Mycket snack om sena leveranser). Fick reda på att de levererade till Sverige via email, beställde också via email..."Bestseller Computer" ser ju också bra ut, men de levererar bara till Tyskland.

De större och mer etablerade nätaffärerna kommer längre ner på listan och med frakt så blir det inte så mycket billigare än i Sverige tyvärr = inte värt det...
 
Clownfish skrev:
Hmm, jag vet inte var du kollar, men om man tittar på [url

Det var någon som svarade att det var på technikdirekt det kosta typ 730 euro med kitet men tog bort det när han märkte att det var fel.. massa missförstånd med andra ord..

Men aif så verkar det lite risky att beställa från net2com.. häldre nått lite större företag som har fått lite bra kritik och förhoppningsvis är lite snabbare på att skicka skulle jag föreslå.
 
Skrev precis just i en granntråd att jag beställde på zebramedia, behöver inte upprepa allt men jag fann ingenstans som både var billigare och bättre. Tysk manual gör mig inget för jag tänkte inte titta i den… tänkte jag skriva först, men sen kom jag på att det är nog ganska bra att ha en manual efter allt, råkar nån känna till var jag kan ladda ner en engelsk?

Men som redan skrivet, för tillfället är den slutsåld på zebramedia…
 
Jag köpte ett paket hus-17.55-55.200-batterigrepp-1Gkort-extra batteri.Bet 14 för allt av min vanliga handlare fick grejorna igår eftermiddag.
 
Clownfish skrev:
I Tyskland får man, om man är beredd att strula lite med förskottsbetalning och eventuell lång väntan, huset för ca 6500 och kitet för 7100 (båda inkl frakt)... Verkar vara svårt att matcha i Sverige?...

Hur fixar du förskottsbetalning i Tyskland när dom inte tar kreditkort?
 
Man går till banken och fyller i lite grejer... Ska kanske göra det snart... nu i veckan? Frågan är om man lätt kan få tillbaka pengarna om man ångrar köpet... alltså om leveransen strular...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.