ANNONS
Annons

Bästa surfplattan att använda som fotoviewer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej allihop och tack för alla svaren! Efter en del tänkande så åkte jag ut till Netonnet igår och köpte på mig en LG G Pad för 1890 spänn och lekte runt lite med den. Kollade upp mina befintliga bilder ifrån dropboxen och det var bra och sjysta färger som mötte mig. Den verkar kunna utföra uppdraget med bravur så jag tror att detta blir bra.

Angående frågan med minnesbristen så är min plan att ha med mig en extern HDD när vi åker på lite längre resor så man kan dumpa av bilder in i den. Enda som är kvar nu är att köpa den samt adaptern för kamerans USB A -> mini-USB så att man kan tanka in bilderna också.

Återigen, tack för all hjälp och input!

Hej allihop och tack för alla svaren! Efter en del tänkande så åkte jag ut till Netonnet igår och köpte på mig en LG G Pad för 1890 spänn och lekte runt lite med den. Kollade upp mina befintliga bilder ifrån dropboxen och det var bra och sjysta färger som mötte mig. Den verkar kunna utföra uppdraget med bravur så jag tror att detta blir bra.

Angående frågan med minnesbristen så är min plan att ha med mig en extern HDD när vi åker på lite längre resor så man kan dumpa av bilder in i den. Enda som är kvar nu är att köpa den samt adaptern för kamerans USB A -> mini-USB så att man kan tanka in bilderna också.

Återigen, tack för all hjälp och input!

Så du jackar in hårddisken i plattan samtidigt som minneskortet och kan tömma minneskorten direkt till disken?

Annars blir det meckigt med två kopieringar.

Vet ej vilken storlek på laptop du har men tycker personligen att en netbook eller liknande 10 tums laptop kan vara värt att kolla på om du ändå vill ha en större skärm.

Annars tycker jag att 7-8 tum är perfekta kompromissen och när det gäller Android så vill jag ha det utan lullul så därför är min självklara rekommendation Nexus 7. Osäker om det är bästa skärmen, men det är i alla fall bästa tabletten överlag i den prisklassen. Största nackdelen med den är 32gb som max lagring och ingen sd-kortplats.

Så du jackar in hårddisken i plattan samtidigt som minneskortet och kan tömma minneskorten direkt till disken?

Annars blir det meckigt med två kopieringar.

Nån som har en LG G PAD 8.3 får gärna bekräfta det, så vitt jag förstått kan den hantera flera usb-anslutna enheter via en hub, då är det lugnt att skicka direkt från minneskort till annan ansluten lagring.

Fast om man inte tänkt komma hem med hiskeliga mängder data kan det ju ändå vara smidigare att ta med ett eller några micro sd-kort i stället - 64GB är fortfarande rätt många bildfiler, och när man väl har bilderna tillgängliga på plattan kan det ju vara rätt trevligt att börja ganska och sålla redan innan man kommer hem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar