Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Än så länge finns ingen reklam för Samsung S11 eftersom telefonen inte har visats. Enligt rykten kan den komma att ha optisk zoom och en sensor på 108 MP som samplas ner. Några fem kameror kommer den nog inte att ha (åtminstone inte på baksidan). Vet inte vad Stenis sett för bilder då det inte finns några officiella sådana.
Vet du vad man avser med dessa 108 Mp?
Kollar man på hur det ser ut i dessa filmer så undrar i alla fall jag.
Antingen så ligger ju fyra linser på rad eller i en fyrkant på telefonens baksida.
Ska man tolka det som att det är en riktigt avlång sensor som delas i fyra olika delar och som belyses var för sig till skillnad med hur det är i en vanlig kamera där strålgången är densamma.
Delar man på 108 enligt nedan och dessutom har en särskild strålgång till en egen selfiestrålgång så blir det kvar ca 30 Mp till "selfiekameran". Är det så man ska se det i det exempel som finns i de videos jag pekat på?
48 Mp main
12 Mp Ultra Wide
12 Mp tele 50x hybridzoom - vad nu det är.
5 MP depth sensor
Värdet av dessa videos kan man säkert ifrågasätta och jag har ingen aning om vad de fått denna info ifrån men är det något man säkert kan ha som ett riktmärke så är det ju vad Huawei och Apple redan gjort. I ett pissalängst tävling som denna så kommer säkert Samsung att göra allt de kan för att deras nya skapelse inte möts av en gäspning.