Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bästa hårdisken för att tanka över bilder på fältet?
- Trådstartare defiant
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
Jag har inget bra svar, men en motfråga: är det inte enklare med tillräckligt många minneskort? Eller är det både och, som backup, alltså?
Per.
Per.
defiant
Aktiv medlem
Jag har inget bra svar, men en motfråga: är det inte enklare med tillräckligt många minneskort? Eller är det både och, som backup, alltså?
Per.
Jag har tillräckligt med minneskort, men vill ha en säkerhetskopia så snart som möjligt när man gör viktiga jobb. Så tanken är inte att radera minneskort på plats utan att säkerställa att bilderna finns kvar.
ett alternativ är att köpa en Canon 1DS MKIII som har 2 minneskortplatser. men det är lite utanför min budget i dagsläget.
can
Medlem
ColorSpace UDMA, snabb och bra.
Läs en review här: http://www.luminous-landscape.com/reviews/accessories/hyper-udma.shtml
Läs en review här: http://www.luminous-landscape.com/reviews/accessories/hyper-udma.shtml
defiant
Aktiv medlem
ColorSpace UDMA, snabb och bra.
Tack.. en sådan vill jag ha....
perstromgren
Aktiv medlem
ett alternativ är att köpa en Canon 1DS MKIII som har 2 minneskortplatser. men det är lite utanför min budget i dagsläget.
Är det vad dubbla kortplatser används till alltså? Aha, nu föll poletten ner!
defiant
Aktiv medlem
Är det vad dubbla kortplatser används till alltså? Aha, nu föll poletten ner!
man kan göra inställningen att ena kortet backas up på det andra kortet, eller om man vill ha JPG på ena kortet och RAW på andra ... eller bara använda dom som vanligt minneskortplatser...
Arne S
Aktiv medlem
Beror såklart på under vilka förhållanden det ska användas, men ett alternativ som jag valde var att köpa en mini-pc med hyfsat stor hårddisk. I mitt fall har jag 160 Gb vilket räcker för mina förhållanden.
Fördelen är då att jag har en enhet som jag kan använda till mycket annat också. Förutom vanligt datoranvändande kan jag t.ex. lätt grovsortera bilderna efterhand.
För mig är det kanonbra, men ska man ut i fält under en vecka är det kanske inte optimalt...
/Arne
Fördelen är då att jag har en enhet som jag kan använda till mycket annat också. Förutom vanligt datoranvändande kan jag t.ex. lätt grovsortera bilderna efterhand.
För mig är det kanonbra, men ska man ut i fält under en vecka är det kanske inte optimalt...
/Arne
MagnusCal
Aktiv medlem
Varför inte bara en billig laptop?
Då kan du sortera lite också på den större skärmen och lättare visa kunderna hur bilderna blir.
Sen köper du en växelriktare så får du 230 volt och kan ladda alla batterier med vanliga laddare plus att du ute i fält kan driva andra saker som går på 230 volt.
(Jag har så och det funkar kalasbra)
Då kan du sortera lite också på den större skärmen och lättare visa kunderna hur bilderna blir.
Sen köper du en växelriktare så får du 230 volt och kan ladda alla batterier med vanliga laddare plus att du ute i fält kan driva andra saker som går på 230 volt.
(Jag har så och det funkar kalasbra)