Annons

Bästa framkallningslabbet

Produkter
(logga in för att koppla)

richiboy

Medlem
Nu när Apport postfoto verkar ha ekonomiska problem så undrar jag vilket företag är det bäst att framkalla bilderna hos?

Jag kollat hos en del fotolabb som:

* Lofoto

* Extrafilm

* Proffskopia

Men jag vet inte riktigt vilket som är bäst.
 
skulle gärna också vilja få nå tips om dethär.
framkallade nyligen en rulle hos lofoto och kvaliten går inte att klaga på, men om man skulle kunna slippa undan lite billigare skulle det vara fint.

även undrar jag om svartvit film, finns det något "postorder" företag som framkallar svartvit film måttligt billigt?
 
Tja , jag brukar lämna in på onoff som skickar til vsfl . billigt & riktigt bra .
Jag har även lämnat in någon svartvit rulle & dom tog 4 kr kopian (det var ett tag sedan så dom kan ha höjt)

Extrafilm tycker jag inte om , nej tack .

Lofoto har en bra kvalite, priset ett minus

Apport tyckte jag levererade dassiga bilder .

Kodak är ok , bäst enligt min mening när det gäller svartvitt med c-42 procesen .

Fuji , hugaligen va dyrt de blir !
(Fast , domus i övik skickar dit & det är riktigt billigt ! mycket märkligt ! )

Fotolabo , hjälp mig ! )(verkar ha bra kvalite på digitala kopier , fast det vet jag ingenting om )

Tja , det är mina personliga erfarenheter & jag håller mig nog till vsfl i fortsättningen med .

Mvh :patrik
 
Re: c-42 procesen ?

"Skåningen" skrev:
Och det är ?

He , hm , ja , jo , C-41 skulle det bli det där ,,

Men , kodak har lyckats bäst med den i alla fall .
Inga fägstick .
(nu syftar jag alltså på svartvit film som framkallas som vanlig färgfilm )
 
Säger bara: REPORTAGEFOTO! Superbra ställe på kungsholmen, nära rådhuset. Bra service, snabba, 84 kronor för vanlig 135 24 bilders. Prisvärt och riktigt bra kvalité. Negativen får man direkt klippta i 4x6 som man vill ha dem i en plastficka, redo att stoppas i pärm, inte en skråma eller annat fel på negativen, och råkopiorna blir bra. Lämnade nyligen in en bild för förstoring till A3, superbra resultat. Håller mig till dem, proffsigt kundbemötande har de också.

Lämna till dem och du blir inte missnöjd. Proffskvalité till semi-proffspriser.

/Erik
 
Bästa labbet

Jag tycker Dox är superbra. Inte direkt billigt men snabbt och alltid god kvalitet. Skaffa kundnummer och de kan skicka med post.
www.dox.se
 
Senaste testet i tidningen foto(nr7-8/2004) visade följande resultat

Extrafilm.se: 3
FotoLabo.net: 2 - billigast och sämst
FujiDirekt.se: 2
Kodak.com: 3
Lofoto.se: 4 - Bäst i Test
ulles.se: 3
fotomenyn.com: 3 - billigast men ej online[/i]

Dox var inte med i testet, men har testat dem och kan inte se att de är bättre än någon annan

// Anders
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.