ANNONS
Annons

Bästa digitallabbet?

Produkter
(logga in för att koppla)

mlondahl1

Aktiv medlem
Tjenixen!

Jag tänkte beställa en rejäl förstoring av en bild, 50x70 centimeter, men drunknar i mängden digitallabb som finns.

Vilket är egentligen det bästa? Och var får man mest valuta för pengarna?

Jag är inget vidare på PS och har inte ett hum om hur jag kalibrerar min skärm, så det skadar inte om labbet kan ta en titt på färger, skärpa, brus etc.

Vilka labb har ni använt och vad har ni för erfarenheter?

Martin Löndahl

Jag har använt mig av Fotolabo och jag är nöjd med resultatet. En 50x75 kostar 199:- problemet för dig är dock att dom inte kollar hur färger osv ser ut utan dom litar på att det du skickar in är bra.

Greven

Bästa digitallabbet

Jag själv använder audio video city i Helgsingborg. Smidigt tycker jag å helt okej priser. En annan fördel att du får se hur dom klipper bilden. så du slipper en obehaglig överraskning.

http://www2.radiocity.nu/

//Kalle

Greve Nickon skrev:
Jag har använt mig av Fotolabo och jag är nöjd med resultatet. En 50x75 kostar 199:- problemet för dig är dock att dom inte kollar hur färger osv ser ut utan dom litar på att det du skickar in är bra.

Greven

Jag har själv beställt stora saker från fotolabo. Allt jag kan säga är att jag är nöjd med själva resultatet.

Det jag inte är nöjd med är att varje större "utskrift" jag beställt har lett till skadade bilder.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/bild2.jpg

Det syns inte så jättebra på den här bilden men uppe i vänster hörn var bilden rejält skadad.
Jag har skickat in bilden två gånger till dem men har nu gett upp.

Jag har beställt från Fotolabo ett antal gånger, bl.a 24 st 50x75cm till en utställning och alla blev precis som jag hade förväntat mig. Inga skadade bilder och perfekta i färger.
Priset var även det helt ok.
Tummen upp för dem :)

jag kör alla utskrifter genom crimson. En gång för länge sedan testade jag "proffslabbet för amatörer", Odenlab..aldrig mer säger jag!
Både service och kvalitet var urusel.

Prolabbet

I nacka har en tjänst som heter ProCan det innebär att de tar din bild och gör allt det där photoshop joxet jag inte vill göra :) Jag gjorde ett par bilder med denna tjänst förra veckan (30x40) och det vart snorbra!

Jag har sett bilder utskrivna hos DOX (Kameradoktorn) på deras sublimeringsskrivare och det går inte att se att det är en digitalbild!

Lycka till

Martin

Tack för alla svar. Det blir nog till att pröva på fotolabo tror jag. Procan är säkert väldans bra, men det kostar därefter också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar