Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa digitallabb?

Produkter
(logga in för att koppla)
Artificiell skrev:
Vilket är det bästa digitallabbet i Sverige (i förhållande till pris alltså)?



Har hört, på sidan om, att nästan alla labb har problem, just för att det analoga nästan försvunnit från deras beställningar.

Just för det digitala, många skriver ju ut bilderna hemma...

Så att göra större bilder, från digitalt/analogt i framtiden...!?

Hoppas Crimson kan finnas kvar!

Något större labb skall stänga i Sverige, och flytta till Tyskland, enligt en fotohandlare jag talat med...

Nå'n mer som vet nå't??

Funkar väl ändå,
man sänder bilder digitalt, (till Tyskland) och dom kommer i retur med post,
men....
 
Jag har nästan bara hört gott om Crimson. Dom ska visst ha haft ett litet stick i deras svartvita bilder innan, men det blir nog bättre nu med den riktiga svartvita framkallningen (kolla reklamen till höger), har inte testat den, så jag kan inte säga så mycket om den.
Deras färgbilder blir utmärkta, stämmer med det som är på skärmen. Pappret tycker vissa är lite tunnt, men jag tycker att det är helt okej.

Finns nog en del trådar där du kan hitta mer info.
 
för att jag har använt dom både i mitt tidigare företag, men använder dom nu mycket privat

Leif och tjejerna i tranås kan verkligen sin sak.
Mycker service inriktade och har koll på vad dom pysslar med :)

Kort och gott, Bra pris, Underbar service, snabb leverans, och perfekt kvalíté


Jag rekomenderar dom helhjärtat


Edit: Jag har provat en hel del andra labb också, där blad Crimson Jag gillar dock inte deras mycket kontrastlösa papper tyvärr.

/Adam
 
Jag provade initialt runt ganska mucket och testade både Fujidirekt, Fotolabo, FotoQuick, MyPix samt slutligen Crimson och av dessa så vinner Crimson med hästlängder gällande kvalitet. Dom har dessutom bra priser.
 
madsen1 skrev:
för att jag har använt dom både i mitt tidigare företag, men använder dom nu mycket privat

Leif och tjejerna i tranås kan verkligen sin sak.
Mycker service inriktade och har koll på vad dom pysslar med :)

Kort och gott, Bra pris, Underbar service, snabb leverans, och perfekt kvalíté


Jag rekomenderar dom helhjärtat


Edit: Jag har provat en hel del andra labb också, där blad Crimson Jag gillar dock inte deras mycket kontrastlösa papper tyvärr.

/Adam
Okej, det låter som en bra förklaring - ska testa!
 
madsen1 skrev:
för att jag har använt dom både i mitt tidigare företag, men använder dom nu mycket privat

Leif och tjejerna i tranås kan verkligen sin sak.
Mycker service inriktade och har koll på vad dom pysslar med :)

Kort och gott, Bra pris, Underbar service, snabb leverans, och perfekt kvalíté


Jag rekomenderar dom helhjärtat


Edit: Jag har provat en hel del andra labb också, där blad Crimson Jag gillar dock inte deras mycket kontrastlösa papper tyvärr.

/Adam

Åh detta lab måste jag lätt prova. Tack för tipset. Har precis målat om vardagsrummet i en ljus färg och det behövs dekoration! :)
 
Re: lofoto.se ?

Linis skrev:
Lofoto.se/ har jag hört gott om, men vart ser man deras priser?

Då de ej har en fungerande webtjänst för uppladdning av bilder så går dom bort. Skicka minneskort låter som nått man kanske skulle gjort på 80-talet. Dessutom har jag hört skit om dem från tidigare anställda (som kopierade kunders bilder för privat bruk, skamligt).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.