Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa boken om Photoshop CS3?

Produkter
(logga in för att koppla)

Freetime

Aktiv medlem
Har ingen erfarenhet av photoshop och önskar en bok med lite övningar steg för steg till nya cs3. Skulle vilja ha den på svenska.
 
Kanske kan du börja med att spana in www.moderskeppet.se. Här finns också boktips och mycket annat. Själv har jag lärt det mesta genom att leta på webben och prova vilt. Har nyligen köpt Scott Kelby bok photoshop för digital fotografer. Rigtigt bra men börjar på mellan/avancerat nivå.

Hälsningar, Thorsten
 
Insåg när jag läste detta att mina boktips numera är rätt svåra att hitta.

Här är de i alla fall: www.moderskeppet.se/photoshop/bocker.php

Ett smart sätt att hitta en bok som passar är att kolla in alla gratiskapitel som finns, jag har listat ett gäng:
www.moderskeppet.se/live/arkiv/category/bocker/sample-chapters/

Jag gillar ju Kelbys bok som nybörjarbok, den kommer på svenska 1 september till CS3, billig ska den visst bli oxå.
www.moderskeppet.se/live/arkiv/2005/recension-photoshop-cs-for-digitalfotografer/

Tänk på att om du köpt ett engelskt Photoshop så är det oftast smidigast med en engelsk bok, trots svårigheten med språket. Detta då svenska böcker kör med svenskt Photoshop.
 
Kanske ingen nybörjarbok precis, men väldigt användbar är CS3 Bible. Besatällde den från Bokus i går. Kostade bara 176 kronor + 19 kronor i frakt. boken är på drygt 1000 sidor! En tiktig tegelsten.
 
Kelbys CS2:a

Jag köpte Scott Kelbys CS2-bok när den kom på svenska och visst, den är kanonbra rent innehållsmässigt.
Dock har jag en anings svårt för den svenska översättningen av författarens något "hurtiga" stil och humor. Det gör sig inte riktigt på svenska.

Instruktioner och informationen i boken är det dock inget "fel" på. :)
 
Bästa boken är en DVD!

Visst - många böcker har jag läst om PS men kom aldrig riktigt över tröskeln.

Det gjorde jag däremot då jag började titta på Moderskeppets DVD:er och nu när "koden" är knäckt läser jag om mina böcker, tidsskriftsartiklar mm med stor behållning.
 
"Det gjorde jag däremot då jag började titta på Moderskeppets DVD:er och nu när "koden" är knäckt läser jag om mina böcker, tidsskriftsartiklar mm med stor behållning."

Det beror ju på att Mattias & Co är så enormt pedagogiska!
Tom jag lär mig ju!:))
 
Mattias & CO kommer ju snart ut med en DVD som innehåller grunderna i PS, den kommer dessutom att vara gratis.

Jag gissar att den kommer ut i samband med fotomässan i Nacka.
 
Jag är så larvigt förtjust i fotoböcker, och har precis installerat Photoshop CS3 i burken. Har ett par böcker om CS2, men nu är det CS3 som gäller. Vad göra ? Jo man slänger sig ut till Amazon och förköper sig :)
Beställde följande:

Photoshop CS3 Essential Skills"
Mark Gale

Adobe Photoshop CS3 for Photographers: Martin Evening

Photoshop CS3 Book for Digital Photographers: Scott Kelby

Scott Kelby's 7-Point System for Adobe Photoshop CS3

Så nu har man lektyr så det räcker året ut !
Är speciellt nyfiken på den sista, den tycker jag ni ska kolla upp.
 
Har ingen erfarenhet av photoshop och önskar en bok med lite övningar steg för steg till nya cs3. Skulle vilja ha den på svenska.


Tja en glad amatör här jag har ett jätte bra boktips det är adobephotoshop cs3 för digitalfotogrfer jätte bra bok med bilder å mer där till mvh jonathan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.