Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bästa bildbyrån?
- Trådstartare annizz
- Start datum
Jag skulle leta efter någon större med anställt folk. Typ Nordic Photos, Johnér, Bildhuset, Pixgallery.
Kolla lite på vilka fotografer som är med och på deras bilder. En del bildbyråer är hopplösa hobbyprojekt.
Tänk på att bildköpare ofta är stressade. De vill inte slösa tid med för små bildbyråer där de inte hittar vad de finner. När jag köper bilder har jag sällan tid att leta själv. Därför ringer jag bara byråer som har bildredaktörer som letar och tänker.
Kolla lite på vilka fotografer som är med och på deras bilder. En del bildbyråer är hopplösa hobbyprojekt.
Tänk på att bildköpare ofta är stressade. De vill inte slösa tid med för små bildbyråer där de inte hittar vad de finner. När jag köper bilder har jag sällan tid att leta själv. Därför ringer jag bara byråer som har bildredaktörer som letar och tänker.
Du bör nog visa viss bredd men inte heller vara för spretig. Det är väl din bildstil de tittar mest på.
interpix
Aktiv medlem
Det är säkert som Magnus skriver att många bildredaktörer bara använder de största byråerna.En fördel med en lite mindre bildbyrå är i alla fall att du som fotograf får en större procentuell andel av bildarkivet.
Sedan tycker jag att den byrå som jag själv är ansluten till Pixonnet har många riktigt bra fotografer, vilket kanske är en av anledningarna att man trots allt klarar den tuffa konkurensen.
Det verkar också som om många mindre bildbyråer har sina bilder upplagda på alamy.com som väl måste räknas till de större med 4,9 miljoner bilder i arkivet.
Sedan tycker jag att den byrå som jag själv är ansluten till Pixonnet har många riktigt bra fotografer, vilket kanske är en av anledningarna att man trots allt klarar den tuffa konkurensen.
Det verkar också som om många mindre bildbyråer har sina bilder upplagda på alamy.com som väl måste räknas till de större med 4,9 miljoner bilder i arkivet.
Senast ändrad:
raskolnikov
Aktiv medlem
verkar så stört tråkigt innan det rullar, dra in all EXIF info som de begär, sökord och sånt... Samt att konvertera ut alla bilder man har till 16bits Tiff filer. Är det bara jag som blir trött?
TrueBluesare
Aktiv medlem
Får gärna komma med länkarna till dem...
Vilka är de "valiga" bildbyråerna i sverige?
Vilka är de "valiga" bildbyråerna i sverige?
Senast ändrad: