Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa bärbara PC till CS5

Produkter
(logga in för att koppla)
Behöver ny bärbar PC. Vad är bästa köp till CS5

"Bästa" köp är nog svårt att säga. Det finns så många parametrar att ta hänsyn till och så otroligt många laptoppar att välja mellan. Men ETT bra köp, som jag själv har och totalt sett är nöjd med är Dells xps 15z. Mycket bra skärm för att vara laptop(det ska då vara modellen som har fullhdskärm, finns lite olika varianter tror jag). Fantastiskt bra batteritid för att vara pc/win, förpackat i ett trevligt och förhållandevis litet format samt till ett hyffsat pris.

Ett par nackdelar så här långt är väl att tangentbordet inte är det skönaste som tillverkats och datorn borde ha flashdisk istället för traditionell disk. Detta går förstås att fixa själv, men ska man ändå köpa nytt kanske det är enklare att leta upp en som erbjuder det från början, om det är en aspekt som är viktig. Själv tänker jag nog byta ut disken och sätta den gamla disken där dvd-spelaren sitter och därmed alltså ta bort dvdspelaren.... En funktion som hos mig spelat ut sin roll helt iallafall....
Touchpaden är den bästa jag haft på en laptop. Kvittar nästan hur fuktig man är om fingrarna, den flyter ändå på bra och man fastnar inte. Använder den till både adobe cs och visual studio och annan programmering och den funkar mycket bra och känns aldrig trött.

Hej!
Måste det vara PC? Jag kör med en Macbook Pro och tycker att det är klart mycket bättre alternativ än PC. Man lär sig väldigt fort att gå från PC till Mac. Det finns många bra till salu på tex Blocket man behöver inte den senaste. Själv kör jag med en från mitten 2010 det ända jag gjort är att uppgradera intern minnet till 8 GB.
Mvh
Stefan

Idag har jag en Sony men tycker att CS5 är segt i bildbehandling och ibland stänger datorn ner... Mac har jag tänkt på men måste då byta mjukvaror.

Janne du skiver att jag bör uppgradera CS... vad menar du där? jag är inte riktigt med :)

pw

"Bästa" torde var något i stil med en HP Elitebook i 85 eller 87-serien med Dreamcolor-display. Mer kraft än som är nyttigt, Quadra-grafikkort, möjlighet till upp till 64GB RAM och en skärm som kan hårdvarukalibreras.
Jag har en 8560w med 32GB RAM och är sjukt nöjd.

Om det sen är det "bästa" för just dig är dock en helt annan fråga.

Köp en Ultrabook!!

Intel har satt upp vissa minimikrav för att en bärbar dator ska få kallas Ultrabook. Och ja, dom är lite dyra (från ca 7000-20 000kr) men satan vad dom är sexiga :)

Asus Zenbook UX32 Kanske ;)

UX32 test 1

UX32 test 2 (Filmtest med Sweclockers) :)

UX32 test 3 Som i Pc för Allas test fick samma poäng som Apple Macbook Air, men kostar mindre. Tystare är den också.

test 4 (från Nordic Hardware ger utmärkelsen "Nordic Hardware Rekommenderar)

Så det är tunga sidor som rekommenderar!

I stort sett kvittar det vilken Ultrabook du tar eftersom Intel har satt en stämpel på vilka som får vara en Ultrabook, men som vanligt gäller även där att ju mer pengar man lägger ju bättre hårdvara.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto