Uri
Ny medlem
Hej! Jag är ganska ny på det här med att fota och jag har framkallat några rullar på Fuji Center, både på Hötorget och på Götgatan. Bilderna blev bra tyckte jag, bra skärpa och fina färger. Jag ville göra några förstoringar, så jag tog med mig negativen när jag åkte till Oslo för att hälsa på. Jag framkallade en del bilder (scannade från negativen) i en liten fotobutik i Oslo där för övrigt min kusin jobbar. Hon justerade INGENTING på bilderna och det är sån vansinnig skillnad!! Färgerna är djupare och skärpan är fenomenal!! Jag har ca 15 bilder att jämföra med och mina gamla kopior känns urvattnade i färgerna och platta, tråkiga i jämförelse..
Nu känner jag mig lite osäker, för VAR kan jag lämna in mina amatörfilmer där de BRYR sig om att bilderna blir rätt och färgerna korrekt? (utan att det kostar en förmögenhet naturligtvis...)
Har även hört att Fujifilm är kallare än Kodak, kan det bero på pappret? De bilder jag framkallade i Oslo var på Kodakpapper och de i sverige på Fujipapper... Jag vill ju inte skicka alla mina filmer till Oslo varje gånga jag ska framkalla...Tipsa gärna om bra framkallare i en okej prisklass. Supertack på förhand!! Hälsn. Pyret
Nu känner jag mig lite osäker, för VAR kan jag lämna in mina amatörfilmer där de BRYR sig om att bilderna blir rätt och färgerna korrekt? (utan att det kostar en förmögenhet naturligtvis...)
Har även hört att Fujifilm är kallare än Kodak, kan det bero på pappret? De bilder jag framkallade i Oslo var på Kodakpapper och de i sverige på Fujipapper... Jag vill ju inte skicka alla mina filmer till Oslo varje gånga jag ska framkalla...Tipsa gärna om bra framkallare i en okej prisklass. Supertack på förhand!! Hälsn. Pyret