Annons

Bältesväskor

Produkter
(logga in för att koppla)

Harry Friberg

Aktiv medlem
Hej
jag behöver lite råd och omdömen om Bältesväskor,
jag hade för flera år sedan Domke bälte med tillhörande väskor,det som gjorde att jag slutade med dem var att jag tyckte att bältet var lite väl
obehagligt att använda och att jag behövde väskor med bättre vaddering.

jag har nu funderat på att återuppta detta sätt att bära med sig utr.
och undrar om Fotosidans medlemmar har för erfarenheter, av det som nu oliak alternativen som
finns på marknaden.

Vänligen
Harry
 
Vad gäller väskor vet jag faktiskt inte, men vad gäller bälte kan jag varmt rekommendera TacSafes (TacGear kan de heta också...) bälten.

De är utvecklade för väktare/polis/ordningsvakt egentligen, och består av ett innerbälte som du fäster i dina bälteshällor. Innerbältet är täckt av kardborrfäste, och ytterbältet som är tjockt och ganska formfast har hela insidan täckt av motpolen, vilket innebär att när du väl satt fast bältet med väskor och tryckt till där det behövs, så sitter allting på plats.

På ett sådant bälte bär jag idag (som skyddsvakt) 1st Glock, 1 st ASP-batong, 1st handfängsel, 1st vanlig batong, och en komradio.

Finns fortfarande gott om plats att fästa annat om man vill. =)
 
Hej och tack för råd och förslag
väktarebälte använde jag innan kanske inte den modellen som du haft, det var annars ett otrolig förbättring jämfört med domkes,
think tank väskor är en av dem jag undrar mera över, vaddering blixtlås/öppning och fäste, är ofatast det som skiljer en bra väska från en mindre bra
jag tittade på New gear harness (och Loweopro), men tycke kanske att det börjar linkna lite mycket
stridssoldat,
 
Inget fel i att likna stridssoldat... ;)

Skämt åsido. Vaddering vet jag inte hur man löser, men kraftiga blixtlås är ju att föredra, så man inte riskerar att ha sönder dem bara för att man har lite luftmotstånd.

Kan vara tänkvärt att behandla dem med bivax eller något annat vattenavstötande medel.
 
Vill du inte ha selen, kan du ta loss den både på Lowepros och Think Tanks kit och endast använda bälterna. Jag har 4st Loweproväskor och de är ordentligt vadderade för att ge stötskydd. jag skulle inte vilja ha dom tjockare, då de skulle bli opraktiska att bära i bältet.
Jag har kollat på Think Tanks grejjor och de är i minst lika bra kvalitet som Lowepro.

MVH: Micke
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.