Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Avbruten utskrift

Produkter
(logga in för att koppla)

crimsonic

Medlem
Har haft många Epson skrivare A4-A3 utan detta problem men plötsligt vid byte av dator. Detta händer ibland och tyvärr oftare på senaste tiden. Skrivaren börjar skriva ut men efter ca 10-40% av utskriften så slutar den skriva och matar ut papperet och börjar skriva en massa tecken och siffror på nästa papper som jag har i skrivaren för tillfället och den slutar inte förrän jag slår av Power. Om jag då väntar en stund och slår på igen så kan den skriva som vanligt oftast. Vem har en lösning på detta? Tacksam för svar snart. Har en Dell E521. En annan detalj är att USP portarna kan försvinna på skärmen när jag stoppar in ett CF kort också. Om jag då startar om datorn så funkar det. Skrivaren är också USB. Ligger problemet där nånstans?
Skrivaren är Epson R300.

Göran
 
Som en vilken som hälst väg....

..drabbas USB kommunikasion av för mycket trafik.
Redusera samtidig använding av skanner, skrivare, kortläsare o.a.
/Erik J
 
Hej Roine,

Tack för snabbt svar. Jag laddade en ny Bios för en månad sen. Använder bara USB portar bak och fram som följde med datorn. Min gamla dator hade inga liknande problem. Kanske får ringa supporten på Dell snart.

Göran
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.