Annons

Avant s8

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad har du för mål med kameran?
Jag har inte testat Avant, men när jag ställde en annan fråga på forumet, avråde de ifrån de okända märkena och rekommenderade de etablerade (Canon, Nikon, Pentax, Olympus, Konica Minolta osv.)

Jag vill ta vanliga familjebilder inget avancerat. Men jag kanske börjar ta mer fotografier med tiden, det är ju så lätt att "framkalla" bilderna. Det jag fastnade var antalet pixler.

Tyvärr brukar det inte vara så högkvalitativa pixlar på en budgetkamera. De har klämt in massa pixlar på en liten sensor och då måste behandligen av dessa vara extremt bra för att de skall bli kvalitet. Men som sagt jag vet inget om Avant.

Jag har tittat på Canon IXUS 50, som fick bra kritik i PC för alla, ungefär samma pengar men har mindre antal pixel. Men det kanske blir bättre bilder åndå, som sagt alldeles ny på detta.

Panna 2 skrev:
Jag har tittat på Canon IXUS 50, som fick bra kritik i PC för alla, ungefär samma pengar men har mindre antal pixel. Men det kanske blir bättre bilder åndå, som sagt alldeles ny på detta.

Du kan titta igenom de recensioner av Avantkameror som finns här på FS, fast de är inte särskilt utförliga. Det är ömsom vatten, men kanske inte vin direkt. Jag skulle definitivt satsa på IXUS 50, antalet MP räcker och Canonkvalitén är sannolikt mycket bättre. Läs recensionerna om IXUS också får du se.

Lycka till!

EDIT: såg att just IXUS 50 inte recenserats, men du hade ju själv läst en annan recension, och fler finns på nätet, Steves-digicams t ex,
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/sd400.html

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar