Annons

Avaktivera autostarter i Mac OS X

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Tidigare kunde man använda iPhoto för att avaktivera att iPhoto, Lightroom och annat startade när man ansluter ett minneskort. Med ett nyinstallerat Maveric så finns inte iPhoto kvar. När jag stoppar i ett minneskort startar både Photo Mechanic (som jag önskar) samt "Bildinsamling" och Lightroom. Hur ställer jag in så att inte vartenda bildhanterande program startar när jag stoppar i ett minneskort? I programmet "Bildinsamling" kan jag ställa in för varje enskild enhet som ansluts att inget ska hända, men finns det inte någon övergripande inställning som hindrar en massa autostarter?
 
Jag har iPhoto. Är du säker på att du inte har det? I annat fall går det väl att ladda in det från App store. iPhoto i Maveric har kvar den inställning du frågar om.
 
iPhoto är på väg att fasas ut och jag har det inte på min nyinstallation. Jag har haft massor på datorn som jag inte använder, bl.a. iPhoto, så nu när jag har gjort en total rensning är jag inte så sugen på att installera ett program jag inte använder för att kunna göra en inställning.
 
Jag har för mig att du kan göra inställningen även i Bildinsamling. Men jag tror du måsta ha en kamera eller ett kort anslutet samtidigt.
 
Ja det stämmer. För varje ny enhet man ansluter får man göra om inställningen, vilket inte är något större problem. Men det hindrar inte Lightroom från att starta. Finns det någon liknande inställning i Lightroom, möjligen?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.