ANNONS
Annons

auktioner på FS - Jag har en idé

Produkter
(logga in för att koppla)

Enfotograf

Aktiv medlem
Efter flodvågskatastrofen hade jag och några till auktioner här på Fotosidan där alla pengar gick till olika hjälpinsatser, om jag inte minns fel så fick vi in någon tusenlapp.

Istället för att "bara" skänka pengar så kan man utnyttja sina bilder till att få in mer pengar och där betalaren får något i gengäld.

Nu funderar jag på att starta en ny auktionsrunda men där pengarna går till BRIS.
Men innan jag och andra som nappar på detta lägger upp bilder så vill jag bolla lite med er andra.
Lite tankar jag har redan nu:
* att det är oramade bilder för frakt med ram var dyrare är ram+förstorning.
* man sätter upp ett minsta format så ingen auktionerar ut 10*15 förstorningar. Fotografen skänker en förstorning, man kan kanske göra en deal med Crimson att de skänker kopian.
* blir vi många så kanske FS är med på ett hörn och man kan till och med kolla med Tradera om de är intresserade.

Vad tycker ni andra?
Kom med era synpunkter.

mvh

HÅkan Ringman

Senast ändrad:
Med risk för att jag komemr bli hängd på fotosidan som en snål jävel utan någon empati så måste jag få klar göra vissa saker... BRIS är en organisation som ajg hjärtligt skulle kunna tänka mig att hjälpa och som jag också har hjälp. Men jag börjar bli hyfsat trött på alla hjälporganisationer, galor, där enda syftet är att tjäna in pengar föratt hjälpa andra. Visst, vi har det briljarder mycket bättre här än i andra länder med det är också på bekostnad av allas uppoffringar i sverige.

Näe, jag hjälper gärna andra men jag tycker dessa välgörenhets grejorna är jobbiga och tråkiga.
(syftar ej på auktionen) senast skänkte jag 250:- allt jag hadde kontant på mig till en hjälp organisation som hjälpte utsatta och könsstympade kvinnor i något afrikansk land, inte för att jag blev tvingat eller ens uppraggad, utan för att jagtyckte saken var god och jag ville hjälpa till.

Men eftersom det var så mycket tjafs om flodvågs grejset så blev jag så trött på skiten så av princip så ger jag 0 kronor nu mer såvida jag inte själv får ideen att ge någa kronor.

jag lider verkligen med flodvågsanhöriga, men på vilket sätt drabbades dom värre eller mer än personer som får sitt barn förlamat eller ihjälkörd av fulla idiotförare? eller andra hemskheter som drabbar folk helatiden.. men itne har vi galor och insamling till dessa...

sorry, jag kom OT, detta handlar inte så mycket om auktionen, du trampade bara på en öm tå och var tvungen o spy lite galla.. ;)

Det verkar vara lågt intresse för att bidra med pengar :)
Låter tråden ligga ett tag och ser vad som händer.

Kalle:
Jag håller med om att man kan spy på alla galor som TV anordnar för att hjälpa till, men för mig som har haft med barn & ungdomar att göra under stora delar av mitt liv så är BRIS en annan sak.

Enfotograf skrev:
...Det verkar vara lågt intresse för att bidra med pengar :)...

Eller så ger man redan pengar till välgörenhet på andra sätt, några kanske tom arbetar ideellt :-O
Kanske många anser att ens hobby ska vara fri från insamlingar och auktioner.

Så dra inte förhastade slutsatser bara för att du inte får massor positiva svar!

Nä, den får ligga här och gotta till sig lite.
Och så får jag gå in och väcka den till liv lite då & då :)

Håkan

Jag skulle helst se att någon åker ner med pengarna och delar ut på plats i form av de saker som de nödställda behöver.

Att betala in 1000kr på ett konto där den som vekligen behöver pengarna kanske får 100kr känns inte som en bra ide

Jag är självklart med och hjälper till i den mån jag kan och har möjlighet!

/Adam

Jag har inte tid att organisera och så men om det bara handlar om att ställa upp med någon bild och eventuellt stå för bild+fraktkostnad så är jag på.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto