Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att utveckla sitt bildspråk..

Produkter
(logga in för att koppla)

Rudie

Avslutat medlemskap
Hur gör man egentligen för att hitta sitt egna bildspråk som ingen annan har?
Hur gör man för att bli nästa ten Hoopen?

Att ta snygga bilder är inte svårt längre, men om man vill gå till nästa steg? Att få betraktaren att känna precis som jag känner eller precis som jag vill att hon ska känna. Hur gör jag?

Vi hörs! /Jens

Detta är en lång process att hitta ett eget bildspråk. Att hitta något unikt är nycket svårare och få förunnat. Inte ens ten Hoopen är unik. Han är bara unik inom svenskt pressfoto.

De flesta börjar med att söka inspiration och immitera. En duktig handledare är också en bra hjälp. En sådan kan man få om man går en bra fotoskola.

Fotografera mycket, titta mycket på andras bilder och var öppen i sinnet. Immitera är ett sätt att bli säker på en stil, sen kan man utveckla den vidare.

Det är farligt att tro att det finns några sanningar. Acceptera att det tar tid att utvecklas och att man kör fast ibland.

fota ofta, och försök unvika fällan att tänka för mycket på vad du fotar med. Jag brukar försöka leta bilder både när jag har med mig kameran och när den ligger hemma.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar