Annons

Att skriva över filer i Lightroom 2

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är mer besvärligt än bara att byta databasmotor själva Lightroom måste också skrivas om. Personligen hoppas jag att de inte gör det för det skulle bara öka komplexiteten (och antagligen priset på produkten) på ett sätt som jag inte skulle ha någon nytta av.

Då är de bättre om de lägger de resurserna på att förbättra Lightroom ur ett bildbehandlingsperspektiv.

Självklart måste man göra vissa förändringar i själva programmeringen för att hantera postlåsning mm, men det borde inte vara ett orimligt stort jobb.

Jag tror dock inte att det kommer att ske. Det måste vara så att Adobe gjort ett medvetet val från början och helt enkelt valt bort fleranvändarmiljö.

Jag håller också med dig fullständigt om att prio måste ligga på basfunktionerna.

Något jag skulle vilja ha är lite funktioner för att lägga till
texter, ramar och liknande på bilderna, likaså bättre mölighet till vattenstämplar.

Man kan ju trixa och fixa lite genom identity plates, använda utskriftsmodulens print to jpg och trejdparts program mm men det hade varit bra om stödet fanns mera direkt i LR.

Jag är dock hoppfull, är övertygad om att programmet kommer att utvecklas med fler bra funktioner inom de närmsta åren. Förhoppningsvis kan de undvika riskerna med att ladda programmet med alltför mycket onödiga funktioner.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.