Annons

Att sälja digitala bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

sebbfolk

Aktiv medlem
Jag har tagit en del bilder på fabriken här i Obbola. De finns endast i digital form. Nu är man från fabrikens sida intresserad av att köpa några av bilderna för internt bruk, personaltidning, etc. De vill gärna ha bilderna på cd, det underlättar deras vidare hantering.
Jag har aldrig sålt fotografier förut så jag känner mej väldigt osäker.
Verkar det rimligt att sälja bilderna, som ligger på ca 1 MB och upplösningen 300px/tum, för 500:- per styck med förbehållat att de bara får användas på det avtalade sättet, och ifall de vill använda bilderna i något annat syfte, så måste de kontakta mej igen?
 
Tycker jag verkar vara ganska rimligt.. annars kanske de säger nej tack. Visst.. riktlinjerna brukar ligga högre, men som sagt..
 
Höj till 800:- styck.. är det för dyrt så e de ju bara att förhandla. Att vara försiktig med prissättningen är farligt vid eventuella framtida uppdrag.
 
Tack för snabba svar!
Det är just dessa aspekter jag står och vacklar mellan - är jag för billig blir det svårt att höja sen, men är jag för dyr nu tycker dom att jag verkar övermodig... jag vill ju gärna få in en fot och utveckla samarbetet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.