Melmis
Aktiv medlem
Jag har fått ett erbjudande där jag ska sälja bilder till en journalist som arbetar för Socialstyrelsen. Mina bilder ska användas till en folder & även webben.
Jag ska tillsammans med journalisten åka ut på olika ställen & fota. Vet ej tidsmässigt hur lång tid detta kommer ta. 1-2 dagar kan jag tänka mig.
Urval av bilder ska göras efter, men inte någon direkt bildredigering då bilder & text vidare ska lämnas iväg till en annan som ska sätta annan allt.
Hur skulle ni ta betalt & hur mycket känns lämpligt?
Per timme/ per bild mm mm
Har kollat på SFF:s prisguide, men tycker det är svårt att utläsa inom vilket forum detta ligger, redaktionella uppdrag, kommersiella??
995:-/h eller 1500:-/h plus att de får betala per bild.......?????
Tar ni 40:- i reseersättning?
Väldigt väldigt tacksam för svar
Jag ska tillsammans med journalisten åka ut på olika ställen & fota. Vet ej tidsmässigt hur lång tid detta kommer ta. 1-2 dagar kan jag tänka mig.
Urval av bilder ska göras efter, men inte någon direkt bildredigering då bilder & text vidare ska lämnas iväg till en annan som ska sätta annan allt.
Hur skulle ni ta betalt & hur mycket känns lämpligt?
Per timme/ per bild mm mm
Har kollat på SFF:s prisguide, men tycker det är svårt att utläsa inom vilket forum detta ligger, redaktionella uppdrag, kommersiella??
995:-/h eller 1500:-/h plus att de får betala per bild.......?????
Tar ni 40:- i reseersättning?
Väldigt väldigt tacksam för svar