Advertisement

Annons

Att sälja bild - BLF-seminarium

Produkter
(logga in för att koppla)

B-U-S

Aktiv medlem
Vet att en del av er som brukar vara aktiva här var på Elmiamässan och deltog BLF:s seminarie om att sälja bild - vet även att det var en hel del som inte lyckades komma in i den överfulla lokalen - så därför har vi nu lagt ut hela föredraget publikt på nätet (videon var egentligen bara tänkt för medlemmarna).

Vill bara tipsa om att ni kan se en videoversion av lördagens seminarie på BLF:s webbsida.

http://www.blf.se/698.php

Vi passa på att tacka alla som var förbi BLF:s monter och hälsade på.

/Ulrik
 
Tack för det! Den videon kommer att besvara åtskilliga trådar om bildförsäljning och bildstölder. Utbildade säljare (även amatörer) vinner hela branschen på, vilket även SFFs prislista på nätet nu bidrar till ;).
 
Apropå videon om att sälja bild så fick jag ett mail med länk till en underhållande och tänkvärd video på YouTube. "Harlan Ellison -- Pay the Writer", det han säger i denna gäller lika mycket för många fotografer när man har att göra med alla som vill ha bilder gratis...

http://www.youtube.com/watch?v=mj5IV23g-fE

/Ulrik

PS kul att ni uppksattade videon med föredraget - det värmer! DS
 
Jag har fått ett antal mail om problem att se filmen - framförallt sen den blev lagd som nyhet (kul med uppmärksamheten). Till er som har problem att se den. Det beror nog mest pga av att en del har långsam uppkoppling. Men denna film är även lite lång för att streama från en amerikansk server utan att det ska hacka. För den som har problem så kan jag fixa en kopia på DVD till i princip självkostnadspris (ca 200 kr inkl, porto och moms).

Det har även kommit en del mail och telefonsamtal direkt till mig om priser för fotojobb. Jag har tyvärr svårt att hinna besvara detta (måste sköta mitt företag oxå). Det är bättre att ni ställer den typen av frågor här på Fotosidans forum.

Det har även kommit frågor om det går att ordna detta föredrag igen. Vi tittar på detta, jag kollar även möjligheten att göra en lite längre och mer omfattande videokurs.

Vill du ha DVD eller info om när/var föredraget körs igen så får du däremot gärna kontakta mig direkt på [email protected]

Återigen - tack för alla glada mail från er som uppskattade filmen och föredraget. Kul att kunna inspirera andra fotografer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.